Kommer ni att följa OS?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Kommer ni att följa OS?

Inlägg av Raketsport »

Nu bär det av, invigningen har börjat. Kommer ni att se och vad i sådana fall?
Längd och alpint är ju skoj. Skicross är en gren som är rätt kul att se på. Att en vännäsbo var med i Sochi väckte intresset förra gången.
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av HSE »

Kommer ju att följa Alpint och längskidor, ishockeyn med, resten får jag se hur det blir med. Tiderna är ju inte de bästa med tidsskillnaden mot Korea...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av Raketaren »

Nix... alldeles för lite motorsport där... :mrgreen:
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av HSE »

För mycket inställda tävlingar för blåsandet och tidsskillnaden gör det inte bättre. Hoppas det dröjer innan de lägger OS i Korea någon mer gång. Sätter ju tävlingarna på inspelning och när man skall titta på morgonen har man spelat in en massa man inte vill se då tävlingarna man programmerat in blivit strukna för stormandet :evil:
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av HSE »

Raketaren skrev:Nix... alldeles för lite motorsport där... :mrgreen:
Fast i störtloppen går det fortare än i många motorsporter :D
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av HSE »

Inte bara jag som tycker att Korea inte skurit fått Os, citerar AB.Ska inte arrangera ett vinter-OS
Och Stina Nilsson! Vilken fantastiskt dominant skidåkning 24-åringen bjöd på när hon i den största tävlingen gjorde sitt livs lopp och egentligen aldrig var hotad i damfinalen.
– Det här är det största de kan vinna, som pappa Richard konstaterade med tårar i ögonen efter triumfen.
Det finns inget större. Att då 500 personer från ett upptagningsområde på 25,6 miljoner dyker upp är så häpnadsväckande uselt.
Sydkorea har ingen tradition av vintersport i allmänhet och skidor i synnerhet. Short track har fångat nationens intresse men i övrigt är passionen för vinter-OS att betrakta som minimal. Men att trots det inte kunna locka fler åskådare till en sprinttävling i OS är inget annat än uselt.
Det spelar ingen roll att det är så kallt här i Pyeongchang att du tror att du kommer upplösas. Det hör inte hit att vindarna är så starka att de känns som örfilar när de piskar mot ditt ansikte. Det är så vädret är här. Det visste alla – inklusive IOK – och det är därmed ingen ursäkt.
Procentuellt räknat är de 500 åskådarna från det gigantiska upptagningsområdet här som om Stockholm skulle arrangera en OS-tävling och bara 45 av storstadsområdets nästan 2,3 miljoner invånare skulle dyka upp. Eller om Östersund skulle få spelen och en enda ensam själ tog plats på läktaren.
Med rätt marknadsföring kan jag garantera att mer än en av Östersunds 62 479 invånare skulle komma om vi så arrangerade SM i blomsterpressning i staden.
Om inte Sydkorea kan locka fler åskådare till en skidtävling ska de helt enkelt inte arrangera ett olympiskt vinterspel. Det är och förblir min bestämda åsikt.
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av HSE »

Väder eländet fortsätter att plåga OS och förstöra för dem av oss som tänkt titta. Läste nu att det finns risk att mina favoritgrenar, de Alpin stryks helt :twisted: " Alpina grenar kan strykas
Fortsätter väderproblemen är de alpina tävlingarna riktigt illa ute. I värsta fall stryks discipliner helt från programmet."
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av Raketsport »

Mycket tråkigt om de måste stryka, inte minst för de tävlande. Såg reprisen på backhoppning i morse, många landade långt till höger pga vinden.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av alf-johan »

Mej gör det detsamma, lyssnar på radion och Torgny Mogren, jag har inte 5an så jag är en av mycket många som inte kan se os tack vare att man inte kan köpa in sej för våra licenspengar, kanske någon har snott dom :D men man räknar väl med att pensionärer inte orkar se på os, ändå är vi dom som skulle se mest på tv,, många klagar och lite blir gjort, som vanligt i detta land. om alla missnöjda skulle skita i att betala licens , kanske det skulle hjälpa , men tyvärr finns det lagar och förårdningar.
det handlar nog inte så mycket om pengar för oss pensionärer , mest lite envishet skulle jag tro. länge leve envisheten hate-wall.gif HEJJA STINA
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av Raketsport »

Vilken prestation Hanna Öberg gjorde!
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av HSE »

Härligt att vädret äntligen tillät tävlingar med någorlunda rättvisa förhållanden för alla tävlande.
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av Patrik »

P4 står på och skvalar här på jobbet iaf men kan inte påstå att jag lyssnar på så mycket mer än musiken de,spelar.

/ P
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Kommer ni att följa OS?

Inlägg av HSE »

Så var OS över för denna gång. Svenska damerna tog hem medaljligan :D Men i övrigt tyckte jag inte det var så kul, kallt och blåsigt samt lite åskådare och tiderna med mesta mitt i nätterna. Värre är att nästa OS går i Kina, samma elände med tiderna igen, hur kan Asien få två vinter OS på rad. Mutor eller vill inga andra länder ha kostnaderna :|
Skriv svar