Corona viruset.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: Corona viruset.

Inlägg av umekille »

av de lärdes teser så kommer människan utrota sig själv i framtiden
och där är en av orsakerna virus som vi själva framställt.
covid19 eller inte...mycket nu är skrämsel från de styrande de ser
hur vi fogar oss i rädsla så det faktum att det faktiskt är
mycket värre saker som sker just nu men folket blir indoktrinerade på
rädslan för koronan. Själv ska jag inte vaccinera mej, tiden får utvisa hur det
snabbframtagna vaccinet beter sig i människokropparna de intagit.
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Corona viruset.

Inlägg av Patrik »

Jaha, då kan man bocka av Covid-19 då..

Idag har jag gjort andra arbetsdagen sedan 15 April..

Kändes allt att man varit sjuk, är dock väldigt tacksam att det inte blev värre.

/ P
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Corona viruset.

Inlägg av Raketsport »

Kört moped idag för första gången i år! Visserligen bara till ett läkarbesök, men ändå. Nu finns det finns det lite hopp om livet igen.
Hoppas ni slipper långtidscovid, det är inget att leka med.

Till er som inte tänker vaccinera er önskar jag nästan att ni skulle få känna hur det känns med låg syremättnad i endast 10 sekunder. Tror ni skulle boka tid omgående för vaccination efter det.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 689
Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
Ort: Trollhättan

Re: Corona viruset.

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Hej!

Glädjande att du fått kört en tur med moped!
Hoppas verkligen att du kan lägga covid bakom dig så småningom.
Jag fick första sprutan idag, "Drive In" vaccinering på NEVS område (f.d. SAAB).
Uppmanar de skeptiska att tänka om angående vaccinering.
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Re: Corona viruset.

Inlägg av tompa »

Ser att ni har haft lite tur, jag är nyss hemkommen från sjukan, efter 4 veckor i respirator och sedan sjukhuskonvalecent i ytterligare 4 veckor, men nu har jag fått komma hem och tränar upp sig, 25 kg borta mest muskler. men igår tog jag ut flakan och körde en kort bit runt här i byn, så det går framåt

ta hand om er därute :D
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Jag är däckad sedan i går med feber, frossa, ont i halsen och snuva. Känns inte så bra i dessa coronatider men det borde inte vara annat än en "vanlig förkylning". Jag fick ju första vaccin sprutan för några veckor sedan så borde ha visst skydd. Men känns som sagt inte bra... Utslagen är jag i alla fall, har inte tid för det så här års men det är som det är.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Corona viruset.

Inlägg av Micke S »

Ja hoppas du slipper det HSE. Vi som är lite äldre behöver vara extra försiktiga men det kan slå hårt på yngre personer som t.ex. på Jossan. Mycket glädjande att höra att hon är på bättringsvägen så att det märks :D

Jag är också vaccinerad det gjordes för 4 veckor sedan och den andra sprutan får vi den 2/6.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Corona viruset.

Inlägg av billykid »

Hoppas att alla som drabbas...frisknar påååååå... mistick_yes.gif

Min stora syster i BLGE, hela familjen blev smittade (6st) av Convid-19.
Genom hemhjälpen via ett barn, hon/han visste ej om detta, tyvärr.

Vaf*n kan man göra, känner en trevlig tjej i BLGE. Ringde dit genast
& jag behöver din hjälp.

Så hon handlade det dagliga....som behövs ....åt dom alla. :?
Naturligtvis får tacka att Swish finns....= snabba chans overkil!

Stora syster i BLGE, blev jätten glad med familjen....nu mår alla bättre,
Gubben är sämst med.......suck... :?
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

För min del är jag på bättrings vägen, febern har gått ned och jag är mest snuvig och matt så det var en vanlig förkylning som jag trodde :) Skall få andra sprutan nästa fredag så det hade varit illa om det varit då jag låg utslagen... länge sedan annars som jag var sjuk, alla covid 19 restriktionerna har onekligen hållit nere smittspridningen i samhället.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Corona viruset.

Inlägg av Micke S »

Vad bra HSE, ja vi som kan hålla oss mer hemma än de som måste jobba och resa har haft stor nytta av det själva och även hjälpt till att bromsa smittspridningen. Vi har låtit bli att handla själva och träffa andra sedan dag 1 när det blev känt vad som var på gång. ICA-gubben kommer hit med mat varje torsdag o.s.v. Men jag förstår att de som måste träffa andra varje dag i jobb m.m. ofta väljer att förtränga riskerna.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Corona viruset.

Inlägg av billykid »

Min systers gubbe mår bättre nu....KRYA på dig nu HSE + alla andra.....
.
Sänder er alla en björnit KRAM: https://www.youtube.com/watch?v=2L2fG3FnZ2w
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Tack. Tyvärr är jag sämre i dag åter feber och hosta förutom snuvan :( Dessutom har jag smittat frugan! Jag kände mig ju såpass bra i går att jag klippte lite gräs och tog en sväng med traktorn i skogen. Men körde fast efter allt regnande så jag fick vinscha mig loss, inte perfekt när man är halvdålig. Så jag fick kanske sota för det i dag.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Corona viruset.

Inlägg av Micke S »

Tråkigt, hoppas verkligen det inte är Covid-19.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Är väl vanlig förkylning, feberfri men snuva och lite hosta. Kände mig bra nog att gå ut med röjsågen i dag. men när jag kom in pissade jag blod :shock: Skrämde upp mig ordentligt kan jag säga utan överdrift. Bättre nu ikväll så får se om det kommer åter. Skall ju få andra sprutan till morgonen mot Covid 19, så det är åtminstone positivt.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Corona viruset.

Inlägg av Micke S »

Ja fy fan vem skulle inte bli rädd att pinka blod :shock: Hoppas det är en tillfällighet bara men det behöver förstås kollas upp.
En vän här på orten pinkade också blod för någon månad sedan och var på provtagning. Provsvaret blev att det inte finns några cancerceller som tur är.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skriv svar