Corona viruset.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Ja jag känner mig ganska återställd förutom att jag ännu är snuvig. Men när jag grävde och lade potatis i går hostade jag så jag spydde :shock: Så jag är lite osäker ännu. Verkar hålla i sig länge fast jag inte varit särskilt sjuk :?
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Corona viruset.

Inlägg av Raketsport »

Har varit sjuk själv, men är frisk nu. Bra ni tar hand om er.
//Jossan
Josefine Andersson
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Re: Corona viruset.

Inlägg av cobra karlsson »

En fd jobbarkompis gick bort igår i detta skit 2st andra jobbarkollegor ligger i respirator fortfarande så var försiktiga.
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Ja det verkar drabba väldigt olika :? Också en del yngre vältränade idrotts kärnor har blivit riktigt dåliga medan hundraåringar överlevt. Så lite oförsägbart med utgången om man drabbas. Själv har jag fortfarande lite hosta och är lite mattare än normalt så viruset verkar hänga med länge men annars skall jag inte klaga.
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Re: Corona viruset.

Inlägg av cobra karlsson »

en till . :(
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Corona viruset.

Inlägg av Micke S »

Ja fy fan, det här är riktigt otäckt på flera sätt. :shock:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Corona viruset.

Inlägg av billykid »

Hoppas att alla som varit sjuka verkligen blir bra... thumb_up thumb_up thumb_up

Hmmm...fundersam då jag själv känner mig orkeslös & fått mera hosta än vanligt..
orkar nästan inget..Men gjorde testen som förslås via Internet av 1117. Kollade allt
enligt den lista som man ska (36,48 grades temp), ej i farosonen för behöva
att kontakta läkare blev utlåtandet där. Man får en hög temp om man har Corna-virus
det har jag inte ännu i.a.f... :!:

Som jag sa tidigare....är jag otroligt försiktig. Cornan-V är inget att leka med. Det
Går så snabbt när man drabbas, men vad vet jag/man igentilligen... hate-wall.gif
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Alla får inte hög feber, det är snarare så att det bara är de med hög feber som skall kontakta vården... Jag hade inte hög feber utan det var orkeslösheten som var värst. Och så pendlade dagsformen, trodde flera gånger att det var över bara för att nästa dag vara helt utslagen igen. Och hostan hängde i länge.
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Re: Corona viruset.

Inlägg av Sura »

En kompis gick bort igår efter ca 50 dygn i respirator :(
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Corona viruset.

Inlägg av Raketsport »

Sura skrev: 16 jun 2020, 12:45 En kompis gick bort igår efter ca 50 dygn i respirator :(
Beklagar sorgen. Världen är upp och ner just nu.
Var rädd om er.
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Det är så ledsamt att så många dukar under i denna pandemin. Det är ju lite svårt att veta hur hårt drabbad man blir... Men jag är glad att jag har blodgrupp o, bäst chans att överleva om man har det. Vilket jag ju tror att jag haft lindrigt så det verkar stämma. https://www.vardfokus.se/webbnyheter/20 ... -av-covid/
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Corona viruset.

Inlägg av TolvNollNio »

Känner inte någon som varit sjuk av detta, än mindre någon som dött av detta virus.
En del har varit rejält sjuka och blivit testade men fått negativt svar på att dom haft corona/covid.

Hemskt tråkigt och beklagligt för dom som drabbats, men hade dessa någon annan sjukdom som ställde till det?
Tycks ju kunna drabba unga som gamla, vältränade likaväl som icke sådana. Mycket märklig sjukdom.

Fortsätter hålla mig till liten krets av umgänge ett bra tag till för säkerhets skull.
Tur man har en hobby som inte tillåter samåkning!
Blå/vit Monark 1209
StefanBerg
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 jan 2021, 15:01

Re: Corona viruset.

Inlägg av StefanBerg »

Tja ... jag tror att snart kommer allt att återgå till det normala. Jag läste att Storbritannien redan gjorde vaccin men jag har inte läst om hur effektivt det är. Jag vill redan komma tillbaka till mitt kontor. Trött på att arbeta hemifrån.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Corona viruset.

Inlägg av billykid »

Hmmm...

Tror inte att vi sett slutet på Corona viruset, ingen som har facit på detta elände!

Var på Willy å handlade, en gubbe äldre bakom mig stressade på mig, nästan hängde över min axel.
Då blev jag surak, va fan håll avstånd gubbe, eller dra ditt kort och betal mig också....grrr... :twisted:
Vi ska vara rädda om varandra, jag är väldig försiktig men inte rädd.....alla ska vi dö någon gång.. :wink:

Kunde varit död många gånger....fast var nog inte välkommen till santepär ännu. Moped krock med flyg tur på över 12 meter.
Vid polis förhör hur kan ni tro att jag flygit över 12 meter, dom hadde mätt upp det mot blodspåren från bilen till asfalten.
Jo jag trodde jag var i himmelen vad vit just allt var, allt var lungt å tyst på Falu lassaret....Läkaren sa stor spricka i skallbenet!
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Vet hur det kändes, jag hoppade i höet i ladan en gång när jag var grabb ihop med en kompis när jag kom fel och for genom luckan över kornas matbord. Landade på betongen minns jag såg en röd stjärna i en spiral innan det blev vitt :shock: Vaknade av att kompisen stod och skrek på mig. Inga förädrar hemma, de var ute på åkrarna och jobbade. Blev inget sjukhus för mig :) Min mor hävdade långt senare att jag fått en spricka i skallen men hur hon visste det utan läkarbesök har jag ingen aning om.

Coronan får vi nog dras med länge, dyker nog upp nya varianter som inte nuvarande vaccin biter på...
Skriv svar