reservdelar

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
fishbone
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 maj 2020, 16:11

reservdelar

Inlägg av fishbone »

Hej
Undrar om fler har haft problem med ettans mopeder har beställt två ggr och det har blivit fel bägge ggr undrar om jag haft otur och vem kan rekomendera en annan leverantör av delar........ blir så TRÖTT ....
tvåtakts hälsningar håkan linköping
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: reservdelar

Inlägg av HVA59 »

Jag har aldrig varit med om att jag fått fel grejer från dem, men jag har i och för sig inte handlat där så många gånger. Dock har det nån gång saknats grejer som man betalt för och det är surt :evil: Jag brukade handla från MCB center innan, men nu går ju inte det, Mopedum har lagt ner och det verkar ju som att även Norscand ska sluta med mopeddelar vad jag förstått... Kvar blir väll Ettans mopeder och Mopedrenovering.se som de stora. Sen är det ju Rösebäckens cykel och motor, jag har aldrig handlat där, men många andra har, och det verkar ju som att dem har det mesta. Dock har dem ju ingen onlinebutik...
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
fishbone
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 maj 2020, 16:11

Re: reservdelar

Inlägg av fishbone »

Mmmmmm får prova mopedrenovering..... tack
:D
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: reservdelar

Inlägg av erlan »

Det finns/fanns en hel lång tråd om bra och dåliga mopedbutiker.
negativa problem med ettans förekom flitigt.

Mopedrenovering.se är nog marknadsledande på veteranmopeder.
HVA59 har dock missuppfattat om norscand. dom slutarbara sälja direkt till privatpersoner.
Men din lokala mopedaffär eller t.ex mopedrenovering kan handla från dom.

Två andra seriösa handlare är mopedfantasterna.se och mopeddelar.se

erlan
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: reservdelar

Inlägg av HVA59 »

erlan skrev: 26 maj 2020, 16:31 HVA59 har dock missuppfattat om norscand. dom slutarbara sälja direkt till privatpersoner.
Ok då vet jag, fel av mig :)
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
fishbone
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 maj 2020, 16:11

Re: reservdelar

Inlägg av fishbone »

Tack för hjälpen Håkan lkpg :D slider_thankyou.gif
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: reservdelar

Inlägg av billykid »

erlan skrev: 26 maj 2020, 16:31 Det finns/fanns en hel lång tråd om bra och dåliga mopedbutiker.
negativa problem med ettans förekom flitigt.

Mopedrenovering.se är nog marknadsledande på veteranmopeder.
HVA59 har dock missuppfattat om norscand. dom slutarbara sälja direkt till privatpersoner.
Men din lokala mopedaffär eller t.ex mopedrenovering kan handla från dom.

Två andra seriösa handlare är mopedfantasterna.se och mopeddelar.se

erlan
.
Ett tipps om köpa delar är RINAB dom har bra priser & är snabba..https://www.rinab.nu/moped-klass-2-a/

Hmm ettans får ej så många plus av mig. Köpte den långa pinnbluten till baksvingen till min MCB-kompakt.
Den har normalt muttrar i båda ändar. Fick en vanligt lång bult med en skruvskalle i en ända.....SUCK.. :(
En sån bult kan man köpa i dom flesta stora järn affärer... :!:
Senast redigerad av billykid den 30 maj 2020, 15:32, redigerad totalt 2 gång.
fishbone
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 maj 2020, 16:11

Re: reservdelar

Inlägg av fishbone »

Hej jag beställde en svänghjulsmutter till en hva flinta fick en mutter till en röjsåg som var för stor..... nu skall jag betala frakt både till mig och returen ..... blir så trött Buuuuuuuuuuuuuu för ettans
Håkan lkpg :evil: :evil:
Skåning
Inlägg: 254
Blev medlem: 22 apr 2018, 07:42
Ort: Lund

Re: reservdelar

Inlägg av Skåning »

Ettans är nog generellt klart billigast på sådana delar som "alla" säljer, om man nu bara har priset som faktor vid val av inköpsställe.

Handlat mycket av de via Tradera och det har i de flesta fall funkat bra med mycket snabba leveranstider, dock har det förekommit en del undantag.
Gäller att veta vad man köper därifrån och verkligen syna bilderna. För att försöka nå de eller få några vettiga svar på ev. produktfrågor kan milt sagt vara ganska svårt, om inte lönlöst... Så när det gäller nydels/butiks -försäljning så är de inte mitt första hands val.

Mopedrenovering.se är deras klara motsats, gör allt för att det ska bli rätt och supportrar så mycket det bara går om man har några frågor. :D
Och skulle något ändå bli fel (fått några defekta och felpackade saker därifrån) så löser de det på bästa sätt. Även om det såklart alltid är surt att behöva vänta på nya saker.
Beställer i mitt arbete mycket reservdelar dagligen (till maskiner och motorer) och de står sig väl i supportgrad och vänlighet även mot stora "proffsbutiker" trots att de ha avsatt personal just för sådant till sina å-f.

Rösebäckens har ju allt sådant och lite till, till "sina märken" som inga andra har haft på lager under de senaste 30 åren. Lite som den lokala och oftast insomnade cykel/moped-verkstan, fast de valt (som tur är, för många av oss) att kunna skicka saker.
Brukar faktiskt beställa "Norscand delar" via min lokala mopedhandlare. På sådana saker som det inte är brått med (han lägger veckoorder) så unnar jag gärna honom de procenten han tjänar på det så han också förhoppningsvis kan få finnas kvar ännu ett tag.
Värt var enda krona när man kommer på att man saknar någon lite detalj en Lördag kl 13, eller har en låda med delar man inte vet vad det är för något eller långt mindre hur det ska sitta ihopa...
Andreas.
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1190
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Re: reservdelar

Inlägg av Johan Lat »

Bara att titta på omdömen på nätet, Ettans är inget ställe jag handlar på https://se.trustpilot.com/review/ettansmopeder.se
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
jpreichardt
Inlägg: 4
Blev medlem: 01 sep 2021, 19:40

Re: reservdelar

Inlägg av jpreichardt »

jag brukar att köppa från Ettansmopeder i Tradera och funkar utmärkt.
Skriv svar