Bannlyst på hemma datorn ????

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av billykid »

Bannlyst på hemma datorn, som rubriken.. :? :? :?

Kan logga in med alla andra datorer jag prova utan problem... :!: :D
Utom med hemma datorn.....får detta fel mess. i alla webbläsare.. :(

Någon som har råkat ut för samma problem. Eller tipps på lösning.. :?:

Enligt bilden här......
Raketsport Permanent Bannlyst.JPG
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av Lolalola »

Det är med största säkerhet mitt fel... :oops:
Jag bannade några IP-adresser som de ryska spambottarna skrev ifrån och enligt uppgift är det några fler än du som blev drabbade i samband med det. Nu har jag slutat banna, men om du PM:ar mig eller Raketsport din hemma-IP så fixa jag eller hon till det.

Det gäller förstås alla (utom ryssarna då förstås)
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av SS440-80 »

Kläm åt spammarna stenhårt Lolalola mistick_yes.gif

Det är bättre att vi "normala" får lösa in oss på nytt, än att de där djävlarna ska få skita ned forumet hela tiden :mad devil:

Så heja dig slider_thankyou.gif
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av billykid »

Hmmm...nu funkar det igen. :? :?

Tilläggas att jag använder samma IP-Nr. till alla datorer jag provat hemma som funkar... :!:
3.st datorer: Win.7 Ultimate & 2st med Win.10 Pro å Home och dessa funkar
bra på samma IP-Nr... :?
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av Lolalola »

SS440-80 skrev: 25 sep 2020, 16:25 Kläm åt spammarna stenhårt Lolalola mistick_yes.gif

Det är bättre att vi "normala" får lösa in oss på nytt, än att de där djävlarna ska få skita ned forumet hela tiden :mad devil:

Så heja dig slider_thankyou.gif
Nja eller jo, men det blir ju svårt om IP är bannat. :D


billykid skrev: 25 sep 2020, 16:28 Hmmm...nu funkar det igen. :? :?

Tilläggas att jag använder samma IP-Nr. till alla datorer jag provat hemma som funkar... :!:
3.st datorer: Win.7 Ultimate & 2st med Win.10 Pro å Home och dessa funkar
bra på samma IP-Nr... :?
Det låter ju jättekonstigt. Kanske var det inte mitt fel ändå då. :)
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av billykid »

Hmmm väldigt konstigt..nu kan jag logga in men när jag klickar på
förstora bilder som jag laggt in kommer samma fel mess igen.... :evil:
IP_Nr. laggar.JPG
.
Öppna bilden i ny.flik ger samma sak.... staff_annoyed....
IP_Nr. lagg.JPG
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av SS440-80 »

Hörde att Mora, Älvdalen och Orsa var undantagna ifrån normala webbaktiviteter fram till nästa mopedsäsong... :mrgreen:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av billykid »

Jo visst...dom vågar ej ha med oss vassa gubbar vetja.... staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av SS440-80 »

staff_gemini-1.gif thumb_up spocht_winner
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av Lolalola »

Problemen (förutom möjligen billykids som verkar väldigt underligt) uppstod när jag fick för mig att banna några hela IP-serier. Det var ju mestadels ryssar och folk från nya smårepubliker i samma område och kineser som satt och spammade. Det kändes rätt safe, om man säger så. Jag bannade IP för inläggen i sig och drog till med ** för att täcka in lite flera i serier som inte verkade förekomma i normala sammanhang. Det var inte alls bra... Så nu måste det rättas till. Så som sagt hör av er, om inte annat via någon bekant, om ni läser det här och inte kan komma åt forumet. Felet är mitt.

En annan åtgärd som jag vidtog var att banna i förebyggande syfte. Spammarna kör ju med väldigt genomskinliga nick så nyregistrerade konton som t.ex. "Conniewrolf", "IdarkaGlusy", "Richardhaida" eller "Regaslima" stängde jag ner innan de flesta hann skriva sitt första inlägg. Det har däremot funkat fint.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av Raketsport »

Hej. Har hävt bannlysningar på hela IP-serier samt med asterisker. Spambotar kommer och går och det bästa är att bannlysa via mejl och radera användare/inlägg allt eftersom. Det är en pågående fajt mot reklam hela tiden som vi tyvärr får acceptera.
Problemet med IP-bannlysning är att varje person har flera IP, speciellt då man använder mobildata. Det var lättar förr att bannlysa då alla satt via stationära datorer i hemmamiljö med fasta linor eller adsl.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av Raketsport »

Som admin kan jag kolla vilka IP-adresser en användare postat inlägg med. Som exempel tar vi dig Billykid. När jag tittar på dina använda IP så har du gjort foruminlägg under 1623 st olika IP-adresser och detta gäller de allra flesta idag. De flesta IP är bara använda några gånger, men jag tror ni förstår att när man nyttjar den mängden olika IP via mobildatanät m.m så uppstår det stora problem med att bannlysa en IP.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av Lolalola »

Väl hävt! :thumb:
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av billykid »

Väldigt confus, tidigare så har jag haft olika IP-Nr. då jag varit på jobb & olika anslutningar. Nu sista året har jag nästan bra logga in via min Fiberanslutning som har ett fast IP-Nr. Hmmm varför i hela världen spärras det från min bästa dator hemma..på samma IP-Nr.????
Då jag kan logga in hemma på samma IP-Nr. som är bannat med gamla datorer typ VIN.7, LapTop mm flera datorer funkar det hemma.

Det jag gjort rensat alla kakor, manuellt tagit bort allt jag kan om Raketsport inlogg mm. Rensat i systemregistret se bild...här ska ingen peta & mixa om dom ej vet vad de gör...***ler*** :wink:
registerreditorn.JPG
.
Nu funkar det igen..om det jag gjort hjälpte vet jag ej 100%. Men en sök på mitt IP-Nr. så finns jag i Stockholm just nu...??? Hört att man kan kapa IP-Nr. Inga fel i Ehetshanteraren... 8)
enhetshant CPU G4560.JPG
.
Kan detta ha hänt mig... :?: :?: ..Kört samma WIN.10 Home nu snart 2 år, Blev lite fel vid första skulle installation fick bara Home Verionen efter update när flytta min SSD-120Gb med WIN.10_Pro får mitt GigaByte B250-FINTECH till ett beg. ASUS Z390-F GAMINGHDisken till min nya dator Home....
Datan CPU 16GB DDR4.JPG
.
Det funkar nu...igen ide å grotta & lägga tid på sånt som funkar. Man kan lägga ner tid tills ögonen blöder.........å ändå ej vara säker på felet.
Förstår problem med alla spam....drit/skit/baja mm....Bombar mig dagligen då sen jag fick fiber anslutning.

Har datorn nästa på slagen 90%..med fast speed...en HACKERS dröm... :evil:..Kan tilläga gått på G.III utbildning programering A+B & Webbdisigne. :!:
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Bannlyst på hemma datorn ????

Inlägg av Hasse »

Du Billy, jag är inge bra på sånt där men har du kollat förtändningen så den är rätt?? 🤔
Skriv svar