SVT.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

SVT.

Inlägg av HSE »

Läste att SVT skall lägga ned det sitter i väggarna för att de vill satsa på yngre tittare :shock: Som byggnads och historie intresserad är det väldigt tråkigt
att ett av de få sevärda tv programmen försvinner och argumentet känns obegripligt. Finns hur mycket programtid i två kanaler att satsa program för yngre i... Och som 70+ känns ålders diskrimineringen redan nu väldigt tydlig!
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: SVT.

Inlägg av HVA59 »

Jag håller med, jag hör ju definitivt till "de yngre tittarna", tittar inte mycket på tv egentligen, men jag får väll säga att det är ett av de programen jag faktiskt kollar på, tycker det mesta dem har på tv annars mest är jobbigt att se, finns knappt några bra program... Och många programm riktar sig ju redan till de lite yngre, Och just det sitter i väggarna skulle jag nog inte säga är nåt programm som är riktat speciellt till äldre heller.
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: SVT.

Inlägg av Raketsport »

Synd. Jag såg det inte ofta men det är ett bra och intressant program. Antar att de hade för få tittare eller ansökande om att vara med eftersom de beslutat om att lägga ned. Ett program som går bra brukar ju inte läggas ned för nya programidéer tänker jag.
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: SVT.

Inlägg av HSE »

Deras officiella orsak är att de vill ha program som drar yngre tittare, SVT har ju inga reklamintäkter så hela resonemanget verkar konstigt. De har ju ett uppdrag från staten att verka allmänbildande för alla men de tycks förlorat sig i sin egen bubbla.
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: SVT.

Inlägg av SS440-80 »

Tycker nog att du har en poäng där, för senaste åren har det varit väldigt mycket rubriker på SVT i stil med:
-SE DEN FANTASTISKA xxxxxx
-DEN OTROLIGA VÄNDNINGEN! (inte vad det gäller)
-HAMMARBYSPELARENS TRÖSTLÖSA xxxxxx
-DEN SJUKA MÅLGÅNGEN!

Ja, ni fattar. Hänt-i-veckan-rubriker på svensk national-TV.

Otroligt tråkigt enligt mig som ogillar rubrikjournalistik och mobbing-TV, så liksom HVA-Erik tittar jag väldigt lite på TV.
Ser på speedway, hockey, nyheterna förstås och sedan är det nog mest faktaprogram om djur, natur, historia m.m

Shit vad gammal jag beskrev mig som nu 😳
Men i helvete, det är inte mig det är fel på. Det är de jävla reklam-o-sensations-kanalerna...
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: SVT.

Inlägg av Hasse »

HSE skrev: 16 okt 2020, 14:20 , SVT har ju inga reklamintäkter
Dom får mer än tillräckligt av oss skattebetalare... hate-wall.gif


Public service
Till de tre public service-företagen (SVT, SR och UR) anslås – via rundradiokontot – 8 563 miljoner kronor (varav SVT 5 041 miljoner kronor, SR 3 077 miljoner kronor och UR 445 miljoner kronor).
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: SVT.

Inlägg av umekille »

Repriser av nya och gamla program hela veckan...skulle kolla kunskapskanalen en fredag men'
insåg sen att jag sett stort sett alla programmen tidigare i veckan :?
Och vem vill se om gamla serier som man såg när de kom ut för 30-50år sen.
Och mycket av den grupp gamla långfilmer och liknande program vänder sig till
sitter på äldreboende och har fullt upp med att klara sig själva utan att kolla tv.
aussiebob
Inlägg: 64
Blev medlem: 11 sep 2019, 15:33
Ort: Sollentuna

Re: SVT.

Inlägg av aussiebob »

Hem till byn håller fortfarande, en klassiker.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: SVT.

Inlägg av billykid »

Håller med umekille till 100%....Repriser 24 timmar om dygnet....Repriser av nya och gamla program hela veckan.....blääää.... :evil:

Verkligen att slösa med TV-kassan, stäng av helt istället då och spar tills de har råd med nått nytt. Kommer det nåt bra köps det av nån betal kanal....stor suck... cocos_acc.gif
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: SVT.

Inlägg av TolvNollNio »

SVT har ju inga reklamintäkter
[/quote]

Dom får mer än tillräckligt av oss skattebetalare... hate-wall.gif


Public service
Till de tre public service-företagen (SVT, SR och UR) anslås – via rundradiokontot – 8 563 miljoner kronor (varav SVT 5 041 miljoner kronor, SR 3 077 miljoner kronor och UR 445 miljoner kronor).]
[/quote]

:shock: vilka summor!
Går tyvärr inte bli kvitt "medieavgiften" som alla över 18 år med egen inkomst är skyldiga att betala.
(Men om man bara har förmögenhet, slipper man då?)
Har inte sett så lite tv som i år, längsta var nog när några mopedsamlare från något kallat "Raketsport" 😉 var med.
Lär inte sakna "Det sitter i väggarna" nämnvärt, mest sannolikt nerlagt pga för få tittare.

Skulle dom däremot försöka lägga ner Antikrundan blir nog tv-huset stormat.. ja inte av mig, som hade velat se tittarsiffror från detta program UTAN värdering av grejorna.
Utan den punkten så hade det programmet också snabbt blivit nerlagt!
Blå/vit Monark 1209
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: SVT.

Inlägg av HSE »

SVT pudlade om "Det sitter i väggarna :D Nästa säsong 2021
Nu skriver SVT i ett pressmeddelande att de har tagit till sig av kritiken och ”backar ödmjukt från tidigare planer att pausa programmet”. Nästa säsong planeras att sändas någon gång under 2021.
”Efter ett massivt engagemang med mängder av välformulerade kärleksförklaringar till programmet ”Det sitter i väggarna” så inser vi att tittarna vill ha mer och vi gör därför ytterligare en helt ny säsong av programmet”, säger Anton Glanzelius, programbeställare för underhållning på SVT
Skriv svar