Köpråd Compact delar

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Pelle63
Inlägg: 9
Blev medlem: 22 feb 2021, 15:06

Köpråd Compact delar

Inlägg av Pelle63 »

Hej, är det någon skillnad i kvalité på delar som säljs hos de olika firmorna på nätet?
Har sett att det finns kromdetaljer från Italien samt billigare, samt svensktillverkade gummidetaljer, men i övrigt?

// Pelle
Skåning
Inlägg: 254
Blev medlem: 22 apr 2018, 07:42
Ort: Lund

Re: Köpråd Compact delar

Inlägg av Skåning »

Det mesta av lågpris eftermarknadsdetaljerna lär tillverkas på samma ställe, tas in av en/några få leverantörer som sen "alla" handlar av som säljer till slutkund. De butiker som har "lite bättre alternativ" att erbjuda också, brukar tydligt skriva ut varifrån de specifika delarna kommer ifrån.
Andreas.
Användarens profilbild
GhR08
Inlägg: 340
Blev medlem: 16 okt 2014, 08:16
Ort: Stockholm

Re: Köpråd Compact delar

Inlägg av GhR08 »

Som Skåning skriver är de flesta delar tillverkade och levererade av samma firmor.
Däremot är det rätt stor skillnad på olika försäljare i Sverige.
Inte säkert att sakerna finns i lager även om så anges på sidan och därmed är inte leverans helt självklart.
Så, köp det du behöver för priset du tycker verkar rimligt men undvik att handla hos firman som kommer efter Nollans och före Tvåans mopeder
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Skåning
Inlägg: 254
Blev medlem: 22 apr 2018, 07:42
Ort: Lund

Re: Köpråd Compact delar

Inlägg av Skåning »

Brukar att försöka handla det mesta av de detaljerna som "alla säljer" hos min lokala mopedhandlare. Skiljer så lite i pris mot de billigaste (av de seriösa) näthandlarna, så jag väljer hellre i möjligaste mån att gynna de få gamla som fortfarande finns kvar med vanlig butiksförsäljning.
Tycker att det är mera värt för mig att det finns någon att åka till en fredagkväll eller lördag, när man plötsligt behöver något för att komma vidare / kunna få ihopa objektet, prata lite moped och få lite goda råd om vad som funkar eller inte... :D

De gånger jag lägger en online-beställning så blir det hos www.mopedrenovering.se de är seriösa, har bra lagerföring och vet vad de säljer/pratar om, samt inte minst KAN & VILL hantera ev. reklamationer (till skillnad från viss annan näthandlare..).
Andreas.
Skriv svar