Irriterande spam

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Tillotson
Inlägg: 58
Blev medlem: 09 apr 2021, 18:22

Irriterande spam

Inlägg av Tillotson »

Jag är ny på det här utmärkta forumet och slås av hur mycket spaminlägg som postas här, jag är med i ett par andra forum där det nästan aldrig postas skräp och undrar varför Raketsports forum är så utsatt, finns det ingenting som kan göras för att få slut på eländet?
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Irriterande spam

Inlägg av HVA59 »

Jadu, det är inte roligt med alla spaminlägg, och det gör säkert att en del avstår från att skriva på forumet... Men jag får säga som så att det har blivit mycket bättre i alla fall. Förr var det i princip inget spam alls, men sen var det lite problem med forumet under en tid pga nån form av uppdatering eller vad det nu var? Sen sköt spaminläggen i luften något kolossalt. Kunde vara flera sidor med spaminlägg varje dag. Men nu när Lolalola har tagit på sig att rensa så mycket spam har förmår så tycker jag ändå att det efter omständigheterna är ganska bra :) Visst jag tycker det är tråkigt med spammet jag med men det är i alla fall för det mesta mycket mindre nu.
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Irriterande spam

Inlägg av Lolalola »

Tillotson skrev: 24 apr 2021, 16:24 Jag är ny på det här utmärkta forumet och slås av hur mycket spaminlägg som postas här, jag är med i ett par andra forum där det nästan aldrig postas skräp och undrar varför Raketsports forum är så utsatt, finns det ingenting som kan göras för att få slut på eländet?
Är de andra forumen du är med på öppna för fri läsning som det här?
Min erfarenhet säger att stängda forum där det behövs medlemskap nästan inte drabbas alls. De är inte attraktiva för spammare eftersom medlemmarna aldrig klickar på länkarna och de miljontals googlingarna på receptfria afrodisiakum och piratnedladdad film inte ger några träffar om forumet är dolt. Manuell kontoaktivering är en annan grej som naturligtvis också håller borta spammet. Att pricka in tre likadana bilder vid registreringen gör det tyvärr inte.
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Irriterande spam

Inlägg av SS440-80 »

Du gör ett asgrymt jobb Lolalola slider_thankyou.gif slider_thankyou.gif slider_thankyou.gif

Visst finns det liknande forum som är öppna och inte har spamproblem, men vart skillnaderna i spärrar ligger har jag inte den blekaste aning om.

Retroskoterforum har samma forumtyp som Raketsports, men det är sällan spam där. Men killen som är hanterar det forumet är abnormt duktig på allt han intresserar sig för. Allt från data till trimning av snöskotrar och mopeder och mycket annat konstigt.
Så om han har lyckats lägga in någon form av extra spärr för nättroll, eller om veteranskoteråkare är ointressanta för spammare kan jag inte svara på.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Irriterande spam

Inlägg av Lolalola »

Äsch... :oops:

Men jag kollade på Retroskoter. Först en "jobbig" fråga om hur man gasar och sen manuell aktivering. Vattentätt! :thumb:
F71556
Inlägg: 105
Blev medlem: 09 sep 2019, 19:09

Re: Irriterande spam

Inlägg av F71556 »

Att hålla forumet uppdaterat med senaste version är viktigt. Samtidigt skulle vi nog slippa alla errormeddelande vid sökningar.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Irriterande spam

Inlägg av Lolalola »

F71556 skrev: 27 apr 2021, 19:29 Att hålla forumet uppdaterat med senaste version är viktigt. Samtidigt skulle vi nog slippa alla errormeddelande vid sökningar.
Förmodligen, men det hade inte hållit borta spammet.
Skriv svar