Värdering av Casal K190

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
felix83
Inlägg: 101
Blev medlem: 20 nov 2013, 15:49
Ort: Hidingsta, Örebro

Värdering av Casal K190

Inlägg av felix83 »

Hej i sommarvärmen!

Min kollega funderar på att sälja sin Casal K190 -79 som han köpte ny som 15-åring. Den har idag gått ca 530 mil och är i ett fint skick. All krom är bra, lacken är fin så när som på några repor på ovansidan av tanken. Inga bucklor, inga revor i sadeln. Motorn går fint, den läcker lite från oljepluggen men det är gissningsvis bara koppar/aluminiumbrickan som behöver bytas. Lite allmän genomgång skulle mopeden säkert må bra av, då den har stått i många år.
Min kollega har en hel del dokumentation från köpet också. Nyckel till styr- och tändningslås finns.
Den största negativa saken är väl att någon har stulit blinkers, det drar ner helhetsintrycket en del förstås.

Kan någon komma med en kvalificerad gissning om vad min kollega kan begära vid en eventuell försäljning?
5_Casal 1.jpg
4_Casal 2.jpg
3_Casal 3.jpg
2_Casal 4.jpg
1_Casal 5.jpg
0_Casal 6.jpg
_______________________________________

/Felix
Rex Sportbastard (sålt projekt)
Tillotson
Inlägg: 58
Blev medlem: 09 apr 2021, 18:22

Re: Värdering av Casal K190

Inlägg av Tillotson »

17- 18000 kr i det där skicket, det finns inte många kvar i fint originalskick. För ca en månad sen var det en idiot som sålde en liknande Casal för 9500 kr på Blocket, skrev att den var 3 - växlad (!) bland annat, den försvann på en timme. Det är en dyrgrip om skärmarna är så fina, de rostade bort fort om mopeden inte stod inomhus, många lackar sina skärmar nuförtiden när de renoverar.
Användarens profilbild
felix83
Inlägg: 101
Blev medlem: 20 nov 2013, 15:49
Ort: Hidingsta, Örebro

Re: Värdering av Casal K190

Inlägg av felix83 »

Tack så mycket för svaret! slider_thankyou.gif
_______________________________________

/Felix
Rex Sportbastard (sålt projekt)
Tillotson
Inlägg: 58
Blev medlem: 09 apr 2021, 18:22

Re: Värdering av Casal K190

Inlägg av Tillotson »

Mitt råd gäller utgångsbud på auktion, jag glömde skriva det, prova med Tradera till exempel, lycka till!
Användarens profilbild
felix83
Inlägg: 101
Blev medlem: 20 nov 2013, 15:49
Ort: Hidingsta, Örebro

Re: Värdering av Casal K190

Inlägg av felix83 »

Tillotson skrev: 03 jul 2021, 20:32 Mitt råd gäller utgångsbud på auktion, jag glömde skriva det, prova med Tradera till exempel, lycka till!
thumb_up thankyou_blue
_______________________________________

/Felix
Rex Sportbastard (sålt projekt)
Skriv svar