Fredag igen i morgon..... Vad gör ni i helgen?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Duett_Anders_
Inlägg: 236
Blev medlem: 17 jun 2008, 23:00
Ort: Överum, Västervik

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svetsat på Saab v4an hela dagen, och blir så imorrn med. Än så länge har det gått åt ett halvt volvo duett tak, 3st 30X30cm plåtar, ett nytt bagagerumsgolv.. Snacka om att bilen är dålig. Ångrar faktiskt att jag gav mig på den :? <!-- </EdIndex> --></div>
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->svetsat o höjt en nissan king kab idag ska bli offroad :)
o i morgon blir det o fortsätta o svetsa på dodgen :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På en Aspen -77:a? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
2takt68
Inlägg: 362
Blev medlem: 24 jun 2009, 23:00
Ort: Härryda

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:*2takt68* jo det blir nog försäljning av motorcykeln, lite vemodigt förstås, men man hinner inte va med på allt :) har ju mitt hus som behöver omvårdnad, en husvagn att dra omkring i sommar :wink: en SAAB 95 kombi att rädda livet på 8) och alla moppeprojekt, träffar, rallyn utställningar med moppeklubben moonshine så tiden räcker som inte riktigt till för MC-åkningen, men finns ju en HD-mc på mitt jobbatt låna om andan faller på nån helg :)
Visst är det så Raketaren hus hem och övriga intressen måste ju få plats det med,men det är ju alltid lite sorgligt när man måste sälja något i garaget :cry: men det är ju gott att du kan låna en mc om andan faller på :lol:.


Vad händer i helgen då?jo var med kompisen till Skövde och hämtade hans nyköpta Cheva stepsidepickup från 1950 så vi kan komma med stil till moperallyna.,kan säga att det blev riktigt spännande ett par gånger på hemfärde på grund av LITE glapp i framvagnen och det blåste.Det såg ut som att föraren hade en ganska hög promillehalt,men hem kom vi och framvagnen skall fixas snarast :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På en Aspen -77:a? japp <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det blev ju en tur till Hörnefors raketbas i lördags, tack för kaffet Mona å Jossan, blev ju en del moppesnack och studiebesök i moppeverkstan :wink: sedan begav man sig till ö-vik på en trevlig fest med en hel del snack musik och några öl oxå slider_cheers.gif

söndagen blir det nog lite moppemek, städning å biltvätt hatar vägsalt va fanken ska man drälla ut den skiten för :furious: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grejat med kraftpaketet till min 2000 tänkte få lite mer sprutt (surt när 12åringarna cyklar ifrån en) men som vanligt lite krångel, efter vevbyte tog fläkten i kåpan??? fick fila av fläktbladen ca 1,5mm :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he känner jag dig rätt esso så kommer den nog att gå som en raket snart :wink: blir nåt på raketrallyt då eller? 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snart Låååångfredag, vad gör ni nu i påsk då?
Själv ska jag å frugan till nån som bjuder på mat å fria bärs i morgon fredag.. :)
Kan bli en tung lördag :roll: men man får väl hoppas att den inte blir lika lång som fredagen :lol:
Söndag ska jag åka några mil å hämta en Puck är det tänkt.. <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ska montera min av Sura nyinhandlade motor. 60cc och 4växlat borde få lite fart på en trött 1137a? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir en tur till fränsta nu över påsken.. :) en får väl hålla ögonen öppna vem vet de kanske finns moppar där med :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Först lite städning (inte i garaget, där skall vara ostädat för att hitta sakerna)
Sedan blir det fetbruksen en vända till Hallsta och event en repa med Pekka. mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tvätta bil och byta till sommar däck, och fira lite :close_call: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skall på middag imorgon te min sambos farmor.(Där min Fiat står) blir nog ut i garaget där lite efter maten o plocka ur generatorn. den skall få nya kol e tanken! annars blir påsken lugn vill ja lova. ingen alkohol för min del! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
amazonsport
Inlägg: 144
Blev medlem: 16 feb 2009, 00:00
Ort: Skåne

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bytt förgasare och ställt tändningen på min Amazonkombi. Sen har jag jämnat till makadam där jag ska gjuta en platta till mitt utbygge av huset nästa vecka. Vidare i helgen blir att bygga vidare på hönshuset när tid finns och såklart ut o sladda lite med Komaren mellan varven. Tja sen finns det massor av andra saker som borde göras men :Stop_: man e ju ledig. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar