Allt var bättre förr?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Allt var bättre förr?

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har varit i garaget ikväll :D och blev nostalgisk :roll: håller även på med bilar. Jag har ett renoveringsobjekt som jag jobbar med, en engelsk familjebil från början av femtiotalet, en typisk "low class car". För mig är den ett hyfsat objekt, den är komplett och jag blir som ett barn på julafton när allt elektriskt funkar, men....Den här bilen är alltså tillverkad -54 och har sedan dess givit sina ägare 7 (skriver sju) år av utnyttjande innan den skrotas.......:shock:
Sen tycker vi att det var bättre förr?? Skulle jag skrotat min -99 för två år sen? Min bil från -99 är inte lagad i golvet med tjärpapp och masonite som den här gamla kämpen, den har inte heller gått på grusväg i hela sitt liv med ständig blästring av allt som kan rosta. Dessutom har den inte stått undanställd i skogen i 38 år.
Nä, saker var kanske bättre gjorda förr och kanske i bättre material men de hade inte den skötsel som behövdes, dessutom fanns inget andrahandsvärde i motorfordon för folk hade råd att ständigt byta upp sig till nyare.
Vi som håller på med "veteranfordon" borde ge de stackars satar som hade det sämre ställt en eloge för att fordonen finns kvar. Det är bara för att de inte hade råd att missköta de fordon de hade råd att ha som de finns kvar och det gäller särskilt mopeder. Jag har läst nånstans att 75% av alla tillverkade Rolls-Royce finns kvar, vad kan det bero på????:roll:
Kanske vi borde vara lite mer ödmjuka och inte bara tänka i pengar när vi handlar med våra "veteranobjekt" Släpp lite på priset på grejerna och låt de yngre komma in i hobbyn. Dom har inte ekonomi att missköta grejerna som vi 50-och 60-talister faktiskt gör. Om vi skulle låta de yngre generationerna komma in i vår hobby skulle vi föra intresset framåt istället för att som vi gör nu, låsa hundra objekt i vårt förråd och dö ifrån hälften. Låt mopparna se vägen igen istället för att låta dem samla damm, det skulle vi alla tjäna på.
Nog nu ifrån en larvig nostalgiker. <!-- </EdIndex> --></div>