Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Inlägg av tompas11 »

Galggatan... 8-x
Bild
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Hej tompas11

Jo, jag har också tänkt på det är otrevligt namn på den gatan men den är tämligen okänd trots att det är en central genomfartsled då det är så få adresser med det namnet. Nya polishuset har dock fått adress Galggatan :shock:

Vid korsningen Norra vägen byter den dock namn till Gröndalsvägen, jag tror det skedde när Ölandbron och ölandsleden byggdes så det är nog fler än en här i Kalmar som undrar; - Vart ligger Galggatan :?:

Ta vara på tiden tompas och gläds åt sommaren. Någon gång kanske du ser att det finns blommor om du inte redan hittat dom. :wink:

Kör en sväng med Mustangmoppen och ta en en go kaffefika i hammocken en solig eftermiddag. Det är sånt vi får leva på på när vintern kommer med snö och snålblåst så det tjuter i springorna. :D
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Inlägg av tompas11 »

Mmm mysko namn på den gatan, kanske namnet på gatan kan härledas bakåt i tiden.

Jodå visst försöker en att ta vara på sommaren, har ju sommarblommor i en vas på köksbordet till och med...

Och visst har jag kört några vändor med mussen, men någon hammock skådar jag inte. En får väl hålla till godo med någon sleten trädgårdsstol vet ja. Efter kaffet på kvällskvisten så kan man ju även unna sig en liten whisky om andan faller på, och det gör den nu och då.

Ha en fortsatt trevlig sommar 56:an och håll humöret uppe nu när vädret och sommaren för en gångs skull visar sig från sin bästa sida. :-bd
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

Nu då Amazon rullar igen tänkte jag varför inte fara norrut istället? så då provade man onsdagsträff i Kåge båthamn, Ilo-krizter hakade på, kanonväder & lite bilar/motorcyklar & båtar.... :D (tog mer bilder åxå men blev lat..)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Fina båtar...
Bild
Bild
Austin Cambridge Diesel
Bild
Bild
Världen är allt bra liten ibland, när vi skulle åka hem så frågade en snubbe om det inte var jag som köpt amazon av honom för en massa års en, Yes svarade jag, han hade parkerat sin 34 tudor med lätt hottad sidåtta brevid, härligt skick som han skulle behålla den i.. thumb_up (han bor i Umeå sen länge, men är nog skellefteåbo från början..)
Bild
ilo krizter
Inlägg: 138
Blev medlem: 30 jan 2011, 00:00
Ort: Robertsfors en bit från ume

Inlägg av ilo krizter »

zappafan skrev:Nu då Amazon rullar igen tänkte jag varför inte fara norrut istället? så då provade man onsdagsträff i Kåge båthamn, Ilo-krizter hakade på, kanonväder & lite bilar/motorcyklar & båtar.... :D (tog mer bilder åxå men blev lat..)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Fina båtar...
Bild
Bild
Austin Cambridge Diesel
Bild
Bild
Världen är allt bra liten ibland, när vi skulle åka hem så frågade en snubbe om det inte var jag som köpt amazon av honom för en massa års en, Yes svarade jag, han hade parkerat sin 34 tudor med lätt hottad sidåtta brevid, härligt skick som han skulle behålla den i.. thumb_up (han bor i Umeå sen länge, men är nog skellefteåbo från början..)
Bild
jo du zappa de va en riktigt trevlig utflykt vi gjorde :thumb: och vädret var med oss för en gång skull :sol: Amazon gjorde ett fint jobb åxå. thankyou_blue
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

Av en snäll på kund på jobbet fick ja detta prima förtältet:

Bild

Uploaded with ImageShack.us


Bild

Uploaded with ImageShack.us
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

Besiktigade vagnen idag då den stått en tid innan ja köpte den
Resultat:

*ojämn bromsverkan 1,2 resp 2,0
*Kärvande påskjutsanordning
*påskjutreserv för kort.

allt detta på grund av okunniga tidigare ägare som endast justerat på vantskruven o trott de e rätt sätt. men ja lossa den fullt o justerade banden sen smordes allt i påskjuten upp så nu står den klar för efterkontroll.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Inlägg av Hynboholm »

NiklasHögberg skrev:men ja lossa den fullt o justerade banden sen smordes allt i påskjuten upp så nu står den klar för efterkontroll.
Synd att du inte gjorde det innan bes...
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

Hynboholm skrev:
NiklasHögberg skrev:men ja lossa den fullt o justerade banden sen smordes allt i påskjuten upp så nu står den klar för efterkontroll.
Synd att du inte gjorde det innan bes...
jo lite synd kanske men ja hade ju ev räknat med ngn mer 2:a. gamla saker som stått brukar de ju va lite si o så med. men allt ljus va korrekt o hjullaren prima likaså fjädring o graghandske. men den står klar för ombes iaf.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

Jahapp, Uejr tyckte vi skulle åka till Skråmträsk Kvarn å fika (drygt 15 mil t/r..), sagt & gjort då det som omväxling skulle va kanonväder... :sol: (vi är ju van att alltid åka i regn..) 8)
Kort stopp efter ca 5 mil på "jämn" grusväg i +70 kmh :? :lol: :wink:
Bild
Fy fa... som att sitta på en vedklabb.. :cry: (raketarns sadel 100 ggr bättre..)
Bild
Framme i Skråmträsk, har egen Skofabrik, jättefina handgjorda skor.. thumb_up (inte gratis men...)
Bild
Bild
Fika är ju alltid gott.. :D
Bild
Bild
Bild
Litet stopp i Överklinten för att avvibrera aschlet & händerna... biggrin
Bild
Mätarn bottna på vägen hem... :mrgreen:
Bild
Sen blev det grillning Öl/Vin svammel nere hos Ulf & Elisabet... :thumb: slider_cheers.gif
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1191
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

zappafan skrev: Bild
Kan bara säga att hade jag fått en sådan "räkmacka" så hade jag skickat ut den igen, men det är kanske skillnad när man är öbo på västkusten :wink:
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Fina bilder zappafan :D thumb_up
McLarin
Inlägg: 13
Blev medlem: 16 jul 2013, 16:19
Ort: Borås/Fristad

Inlägg av McLarin »

zappafan skrev: Fika är ju alltid gott.. :D
Bild
Portello väger alltid upp om kaffet skulle vara uselt!
Kafferostare med 1237
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Inlägg av pnilz »

Var och tittade på båtar idag!

Bild

Bild

Riktigt rolig dag med fantastiska ljud och dofter i Stavre jämtland uppvisning i classic hydro.

Danne
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

Det måste vart fränt att se thumb_up ,är du kvar på Classic car week åxå?
Skriv svar