Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vedpanna i källaren med 1000 L värmetank. Solfångare på väggen och 500 L värmetank till den.( gav värme i dag) Vedspis i köket och kamin i sovrummet. Diselkraftverk i garaget. Lufvärmepump i garaget, sedan 3 väckor. Jag har haft gratis värme sedan 1980. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gratis inte illa, är det nån som skänker veden till dig? annars kräver ju den lite jobb även om du har egen skog.. :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Gratis inte illa, är det nån som skänker veden till dig? annars kräver ju den lite jobb även om du har egen skog.. :hmm:
Kanske inte räknar arbetstiden som ett pris :wink:
Eller så har han hyrt någon polack som fixar allt åt han :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och diesel tar han från jobbet och elen till luftvärmepumpen kommer från den manipulerade elmätaren :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sista 25 åren har jag spillvirke från verkstaden. Pluss mssor med ved från olika håll. Dessförinnan jobbade jag på byggen :roll:
Det är klart att luftvärmepumpen tar stöm, men endast senaste 3 väckorna. Cirkulationspumparna vill också ha en del. Disel köpte vi bunkerdisel på Kurisari i Sarema i Estland 25 kubik 2 kr/liter <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Sista 25 åren har jag spillvirke från verkstaden. Pluss mssor med ved från olika håll. Dessförinnan jobbade jag på byggen :roll:
Det är klart att luftvärmepumpen tar stöm, men endast senaste 3 väckorna. Cirkulationspumparna vill också ha en del. Disel köpte vi bunkerdisel på Kurisari i Sarema i Estland 25 kubik 2 kr/liter
Ok då blev man lite klokare förhoppningsvis 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle inte byta ut vårt nuvarande värmesystem.
Vi har inte en vedpanna utan vi har ett i stort sett ett krematorium. En Baxi Solo Innova miljöpanna på 2500 liter samt en vedspis i köket och 9 hektar gratis virke som växer i skogen. På sommar eldar vi en brasa i pannan var 4'e dag och är det kallare -15 så blir det en bara brasa om dagen.

Hade bergvärme i Hörnefors och visst var det smidigt, men det blir mycket go'are värme som då man vedeldar.

Pannan släcker t.o.m elden själv om det finns risk för sotbrand eller överhettning. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite off-pist..det ha funkat sen jag sist klagade men nu djävlas forumet med mig igen.. :evil: allt annat på intranätet funkar men forumet poppar ut mig hela tiden (har jag skrivit för många inlägg månne :roll: :D) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:lite off-pist..det ha funkat sen jag sist klagade men nu djävlas forumet med mig igen.. :evil: allt annat på intranätet funkar men forumet poppar ut mig hela tiden (har jag skrivit för många inlägg månne :roll: :D)
Det måste var för många inlägg från dig :D
Ska kolla upp vad det kan vara. Vad har du för uppkoppling, leverantör och virusprogram? Mona kan mycket om sånt så hon kanske vet. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte för att jag varit medlem på detta forum särskilt länge men, det verkar vara ett riktigt bra forum med riktigt trevliga personer som kan väldigt mycket! slider_thankyou.gif
Och det uppskattar iallafall jag som är odräglig snorvalp på 16 år :whistle2:

Har äntligen lyckats övertala mor om att få skaffa ett traderakonto, lyckades PGA att sadeln på moppen är skrot:/ Och att det ligger ute en compactsadel för 75kr :wink:
Kommer nog göras många fynd där! Även säljas en heldel!

Tyckte jag fick ett fel på forumet i går tror jag det var, jag satt o kollade på forumet o gick till "index" igen, då slocknade alla lysande "forumsbilder" det konstiga var att jag hade okollade trådar kvar, men de verkade inte forumet bry sig om :(

Nä, usch nu har klockan rullat iväg alldeles för långt!
Dax att sova så man kan åka till gymnasiet o kolla på Fordon och El, vilket jag tycker är helt onödigt (hade hellre varit i skokan o fått nå vettigt gjort) då jag ska söka lantbruksskola nere i danm..... Skåne* :lol:
Godnatt :!: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->oh :roll: det är ngt som grabben övertalat mig att ta.. Kan höra med honom i morgon tror inte det är det slappaste som finns efersom grabben är rätt så aktiv på nätet om vi säger så..däremot har vi ju trådlöst nätverk men det som irriterar mig är att det bara verkar strula på forum. Dessutom som nu när jag är ensam på nätverket :shock: Numera får man ju koppa allt man skriver för man blir ju så förbannad när den klickar bort mig å allt försvinner :evil:
säkert beror det på den här gamla läpptoppen bara i soptunnan med den :D <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äntligen doktorn :lol:
Unna dig en splitterny laptop - det är du väl värd efter alla dina långtidspatienters konvalecent därhemma. :lol:
Passa på nu då bärbara laptoppar håller prisvärd klass för du behöver
snabbt och friktionsfritt kunna surfa ut å googla efter operationstips till
dina patienters förtret :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.apple.com/de/ <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:lite off-pist..det ha funkat sen jag sist klagade men nu djävlas forumet med mig igen.. :evil: allt annat på intranätet funkar men forumet poppar ut mig hela tiden (har jag skrivit för många inlägg månne :roll: :D)
Ingenting är offtopic i den här tråden som sagt, det borde ju va fler som har problem om det har med många inlägg att göra, ingen nämnd eller glömd.. :lol: bastard_inside_sign <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja jag ska byta dator ikväll grabben köpte en ny för hans nya inte dög så jag ska prova den. Men den har lite nyare operativ som jag inte gillar :( bla. så går det inte att få bilderna som miniatyrer automatiskt utan så fort man vill kolla på sina bilder så måste man högerklicka å ange "visa som minityrer" :evil: Sen om man skriver ett sånt här inlägg å kommer på i efterhand att lägga in en smilies ngn stans i texten så hamnar den alltid automatiskt längst ner :evil: :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar