Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Nja jag ska byta dator ikväll grabben köpte en ny för hans nya inte dög så jag ska prova den. Men den har lite nyare operativ som jag inte gillar :( bla. så går det inte att få bilderna som miniatyrer automatiskt utan så fort man vill kolla på sina bilder så måste man högerklicka å ange "visa som minityrer" :evil: Sen om man skriver ett sånt här inlägg å kommer på i efterhand att lägga in en smilies ngn stans i texten så hamnar den alltid automatiskt längst ner :evil: :evil:
Jo så är det för oss också. Man får ha lite av en smilies planering.
Tips: När smilies hamnar fel i inlägget. Markera koden tryck samtidigt på ctrl + x för att klippa ut den. Flytta markören dit man vill placera smiliesen och trycker på tangeterna ctrl +V. Vips så är den på rätt ställe på en ganska enkelt sätt. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu blev de samma "bug" igen! Så nu måste ja kolla varje forum och se när senaste inlägget skrevs :( Riktigt jobbigt! :( <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lägg om windows annars. Formatera burken och sen kör på som vanligt. Jag har köpt sjukt mycket datorer av folk som inte fattar ett skit av datorer och tycker dom är slöa och så köper dom en ny och så får, eller köper jag deras gamla för en påse bulle. Formateras och installeras windows igen. Och helt plötsligt är den sjukt bra igen... Sen säljer man dom till någon annan kompis för en 500-1000 kr. Just nu står en dator med trasigt grafikkort och väntar på att jag ska plocka bort fläkten för att löda fast en diod som verkas vara felet. Och kanske att någon amatör varit på och missad ha på kylar pasta på gpu... <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:Lägg om windows annars. Formatera burken och sen kör på som vanligt. Jag har köpt sjukt mycket datorer av folk som inte fattar ett skit av datorer och tycker dom är slöa och så köper dom en ny och så får, eller köper jag deras gamla för en påse bulle. Formateras och installeras windows igen. Och helt plötsligt är den sjukt bra igen... Sen säljer man dom till någon annan kompis för en 500-1000 kr. Just nu står en dator med trasigt grafikkort och väntar på att jag ska plocka bort fläkten för att löda fast en diod som verkas vara felet. Och kanske att någon amatör varit på och missad ha på kylar pasta på gpu...
Har ett graffekort liggandes om du är sugen :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha. Jag har 4 st agp kort liggande,
Och såklart är det pci express på den här. Den ska bli mitt mästerverk och sparas. 4 gb ram. 3.4 ghz och ett strejkande 512 mb grafikkort, bytes mot en pizza och cola. Har hela voodoo kort
Serien också... Det är min skatt som ingen fattar varför jag har förutom jag... Mitt första voodoo kort satt i min 133 mhz pentium 2:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
dr.novolette skrev:Nja jag ska byta dator ikväll grabben köpte en ny för hans nya inte dög så jag ska prova den. Men den har lite nyare operativ som jag inte gillar :( bla. så går det inte att få bilderna som miniatyrer automatiskt utan så fort man vill kolla på sina bilder så måste man högerklicka å ange "visa som minityrer" :evil: Sen om man skriver ett sånt här inlägg å kommer på i efterhand att lägga in en smilies ngn stans i texten så hamnar den alltid automatiskt längst ner :evil: :evil:
Jo så är det för oss också. Man får ha lite av en smilies planering.
Tips: När smilies hamnar fel i inlägget. Markera koden tryck samtidigt på ctrl + x för att klippa ut den. Flytta markören dit man vill placera smiliesen och trycker på tangeterna ctrl +V. Vips så är den på rätt ställe på en ganska enkelt sätt.
sedär :D allt sånt funkar klockers på gammelburken å jag som trodde att utvecklingen går framåt å allt blir lättare att använda men ack vad man bedrar sig. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:...å jag som trodde att utvecklingen går framåt..
Din skämtare... :lol: :lol: :lol: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Zappafan: din avatar har hittat hem Grattis 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Zappafan: din avatar har hittat hem Grattis 8)
Jo han har varit där hela tiden men tyckte inte det passa riktigt på ett moppeforum bara... :oops:

Får be om ursäkt Alf-johan, du ligger ju lågt med inläggen.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:
dr.novolette skrev:...å jag som trodde att utvecklingen går framåt..
Din skämtare... :lol: :lol: :lol: :wink:
Windows 7 är riktigt bra <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har ja skrivit klart en skoluppgift om skogsmaskinshistoria, blev 5 sidor om ÖSA

Österbergs Fabriks AB :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mattias-M skrev:nu har ja skrivit klart en skoluppgift om skogsmaskinshistoria, blev 5 sidor om ÖSA

Österbergs Fabriks AB :)
Kul :thumb: ,blev det nån typ flytt/försäljning till finland? <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:
Mattias-M skrev:nu har ja skrivit klart en skoluppgift om skogsmaskinshistoria, blev 5 sidor om ÖSA

Österbergs Fabriks AB :)
Kul :thumb: ,blev det nån typ flytt/försäljning till finland?
ÖSA blev uppköpt av ett finskt företag (Rauma-Repola) som även köpte Bruun system, Kockums och många Svenska skogsmaskinstillvärkare.

Idag ägs allt av Amerikanska John Deere. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur mysigt är inte det här?
Jag är oerhört glad att vårt nya hus hade en Vedspis i köket. Släpper ifrån jättemycket värme genom varmluftskanaler och dessutom kan man laga någon form av mat även om strömmen går.
Bild
Ölflaskorna kommer väl att kommenteras så jag kan lika gärna berätta nu att det är väldigt gamla pilsnerflaskor. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketsport: Så sjukt mysigt o bra med kamin, synd bara att vi inte har någon :roll:


Nu när du slängde upp lite nostalgi får väl inte jag vara sämre :wink:

En såndär man får krulligt hår av, gammal är den iallafall :P
Bild
Klart man har en skyltdocka :wink: Mor har döpt henne till Marie :roll:
Här var hon även julpyntad!
Bild
Och sen denna "tavla" har aldrig provat då ja antagligen inte får :cry:
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar