Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom kommer tillbaka till sommaren och hämnas.... eller jag menar hämtar vagnen. Det är ju deras sommarhus :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->å campingplats räkningen går till fordonets registrerade ägare staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo en sådan räkning är nog inte å leka med.. :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Antagligen ägaren av campingen som ringde upp far, engelsmännen var stenhuggare och använde vagnen flitigt. De hade tillomed betalat campingplatsen i förskott! De hade dock åkt därifrån kvickt en dag, vad campingägaren förstod så verkade det vara något strul med arbetet dom hade/lönen...
Far ska ringa upp personen som ringde och prata lite mer med han, är det ägaren till campingen kanske han köper den för en billig slant! :wink:


Någon som vet hur det är att bygga om en gammal moped? Om man måste typa den eller något sådant? Ej trimmas, endast till utseénde. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska ni köpa kampingen 22_yikes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
PipaZ skrev:Antagligen ägaren av campingen som ringde upp far, engelsmännen var stenhuggare och använde vagnen flitigt. De hade tillomed betalat campingplatsen i förskott! De hade dock åkt därifrån kvickt en dag, vad campingägaren förstod så verkade det vara något strul med arbetet dom hade/lönen...
Far ska ringa upp personen som ringde och prata lite mer med han, är det ägaren till campingen kanske han köper den för en billig slant! :wink:


Någon som vet hur det är att bygga om en gammal moped? Om man måste typa den eller något sådant? Ej trimmas, endast till utseénde.
Huvudsaken är att den blir i trafikdugligt skick, dvs lyse bromsar , osv,
så Kör hårt :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
ilogurra
Inlägg: 1748
Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"jobba" i skolan ä fint :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:
PipaZ skrev:Antagligen ägaren av campingen som ringde upp far, engelsmännen var stenhuggare och använde vagnen flitigt. De hade tillomed betalat campingplatsen i förskott! De hade dock åkt därifrån kvickt en dag, vad campingägaren förstod så verkade det vara något strul med arbetet dom hade/lönen...
Far ska ringa upp personen som ringde och prata lite mer med han, är det ägaren till campingen kanske han köper den för en billig slant! :wink:


Någon som vet hur det är att bygga om en gammal moped? Om man måste typa den eller något sådant? Ej trimmas, endast till utseénde.
Huvudsaken är att den blir i trafikdugligt skick, dvs lyse bromsar , osv,
så Kör hårt :D
F*N va gött! Nu vet ja vad nästa projekt ska bli :wink:
Efter att ja fixat mors,fars moppe, samt min 1203a :roll:
Fars moppe: Fixa framdäcket
Mors moppe, fixa gashandtag
1203an: Fixa gasvajer 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad less jag blir... Feber och ont i halsen, höften är väck och som lite extra krydda i tillvaron spräckte jag en tand. :offtobed: Bara att gå och lägga och hoppas morgondagen blir bättre. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lider med dig jossan vissa dagar är jäkligare än andra.. :? har själv fått sätta mig å ta det lugnt ryggen tyckte inte om dagens takskottning.. :( nåja får som sagt hoppas på en bättre morgondag.. :tierdeyes: blir nog bara TV å Dator i kväll misstänker jag.. hoppas man är såpass att det blir moppemek imorrn en stund.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Samma här krya på dej Jossan, själv sandade jag och halkade omkull på köpet, så idag ont i ryggen "jävla Is" :( <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är illa..krya på dig :D Ligg å dröm om att om ngr månader kommer du puttrandes på en moped i solsken :D

Själv sålde jag min slalomutrustning idag vad ska jag med den till i halvlamt tillstånd. Hon som köpte den hade en man som fått discobråk i December då fick han åka ambulans pga. krampande ben! Så inte är man ensam att kräla runt. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enkel men god soppmiddag idag med Felix Gulaschsoppa med ciabattabröd med inbakade svarta oliver och med god ost på :D

Jäklar vad god den soppan är :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
bigge
Inlägg: 1183
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: kungälv

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->riktigt synd josefine hoppas de blir bättre!!

hade en stökig men skoj kväll sluta med bakfull och öl sprit i alla kläder hade fått ett bord med tom glas över mig under kvällen så tvätta alla kläder innan far kom staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->verkar onekligen vara en riktigt skit lördag. har med 99% gott samvete varit på riktigt bra killing streak vad det gäller besök av vänner samt besöka vänner med alkohol inblandat. haft otroligt roligt med dom kombinationerna i ett år... inte till dagens datum, utan sen nyår 2010-2011. så ja, ett år av bara riktigt trevligt umgänge under drogens fana... (såklart går det väga upp att jag haft sjukt kul utan droger som alkohol, men det sker ju vardag vardag)

men sen nyår 2010-2011 så har en vän presenterat sin flickvän till gruppen. och OJ! måste jag säga hur rejäl är inte hon! hon tar tonen som 20 AIK supportrar när hon pratar. hon slänger fram sina byst mitt i allt och skakar runt! mista mig inte, jag gillar tjejer, men bröst, hej, snälla, dom enda jag någonsin vill se är den kvinna jag älskar, alla andras förblir en benlös axel med en vårtgård, och som det skulle vara värre så är hon tamejfan överallt, speciellt på stereon, och som alla vet, man rör inte en annans stereo, speciellt inte LP skivor, fan 90% av dom jag har är fan pre 1985, inget som nyproducerat med ett släpp på genomsnitt 2000 skivor st, alltså riktigt värdefulla. do not touch!

fan speciellt så tycks hon hata progg.. punk och new wave british haevy metal... och ja, all musik som någonsin producerats och pressats för lp och ep. för fan inte får man låta skivan gå ett varv fören hon lyckats lista ur hur man slår om stereon till aux och slänger på shoune banan på högsta dunk på datorn man riktigt klokt pluggat in till stereon . eller så sliter hon och drar i pick up'en så man skiter ner sig av rädsla över att behöva hitta nya stifft på expert, vilket dom för 15 år sedan sa till min farsa när han levde, "att det här är nog sista gången vi kan hjälpa till med det här". fan, är ju samma skivspelare jag har ju!

ja, fan så arg jag är! inte fan vågar jag göra något åt saken än att smyga fram 10 sekunder senare och mickla till en oreda så jag i alla fall får höra på hola badola band i 2 spår innan någon annan idiot hjälpt henne tillreda med sladdarna... plus nästan vält hela skåpet med förstärkare och 4 elgitarrer som hänger bredvid bokhyllan på varsin sida... och nästan mosa det väl placerade trumsettet för att förhindra eventuella alkoholpåverkade människor att röra sig i "musik hörnan".

alla polare vet att man inte rör mina musik grejer utan att blinka och låta mig ge ett okej med att svara med en blinkning tillbaks... jag är inte musik hitler, jag är fan bara känslig för att någon ska fucka upp saker från 70 talet som tagit mig 10-15 år att hitta och köpa. speciellt lp samlingen.. av bara 100% bra musik... ska börja dela ut LAVETTER till alla som rör något som har musik att göra utan att fråga mig... fan räkna med en hel del käftsmällar. bara för din morsa eller farsa har varit punkare eller metal head betyder inte det att min varit det och att du fått ärva ksmb eller sthlm negrer skivan av dom, jag har fan betalat 200 spänn minst för samma skiva!

ja, så mitt jävla killing streak great fucking year 2009-2010 är väl bara att drömma om? fan... det va så jävla bra år. vart tog du vägen? rör inte min musik, så rör inte jag din kind.... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar