Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Eftersom forumet inte fungerat som det ska under högsäsongen tänkte jag lägga upp lite av vad som hänt i sommar. Håll till godo
Innan Ånnaboda provkörde vi mopeder hos Jim
Innan Ånnaboda provkörde vi mopeder hos Jim
Kvällstur på hashmoppen
Kvällstur på hashmoppen
Raketrallyt pristagare på motorstadion
Raketrallyt pristagare på motorstadion
Mellstaträffen
Mellstaträffen
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketaren »

Hoppas ju på att man kan ta sig dit nästa år.. 8) får väl bli med bil ochhusvagn om inte annat... :wink:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Micke S »

zappafan skrev: 13 jun 2018, 15:51 Är Hasse död eller vad har hänt? corsodispari_unsure
Har Zappa gått under jorden eller vad har hänt? corsodispari_unsure
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av zappafan »

Tjenare Micke, näe inte död riktigt än :wink: , tja jag vet inte, verkar som dom jag uppskattat att läsa/käfta med på forumet försvunnit till andra medier antar jag, det du skriver är alltid intressant att läsa, sen kanske ett Forum inte mår så bra att vara "nedlagt" i nästan ett år :sorry:
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Hasse »

zappafan skrev: 01 nov 2019, 18:15 verkar som dom jag uppskattat att läsa/käfta med på forumet försvunnit till andra medier antar jag,
Jag finns här om du vill vara spydig... :wink:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Micke S »

zappafan skrev: 01 nov 2019, 18:15 Tjenare Micke, näe inte död riktigt än :wink: , tja jag vet inte, verkar som dom jag uppskattat att läsa/käfta med på forumet försvunnit till andra medier antar jag, det du skriver är alltid intressant att läsa, sen kanske ett Forum inte mår så bra att vara "nedlagt" i nästan ett år :sorry:

Ja det har tagit hårt på Forumet att ha legat nere. Vi får hjälpas åt att fylla det med innehåll. Här är lite klent med det för tillfället dock p.g.a lågaktiva projekt. Blir mer om KS 175 i vår men verkar vara slutkört för i år p.g.a kallt och blött väder.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av HSE »

Tycker också att det är lite låg aktivitet här nu. Det är därför jag kör min REX renovering på forumet, det fyller ju ut lite i alla fall..
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av SS440-80 »

Forumet kommer nog igång igen bara vårsolen börjar att värma.
Men nu kommer en annan trevlig årstid med andra roliga tvåtaktare :D

HSE, du gör en bra tråd med din REX slider_cheers.gif Men du får hitta på nya saker att göra med den, så att tråden inte tar slut :mrgreen:

Jag kommer nog att köra igång en REX-tråd framåt senvintern, men det blir en Rex Riva Sport. Det är planen just nu iallafall, men det kan bli någon annan moped...

RMW Riva som den ser ut nu.
7C4A8D20-138E-4367-A33C-092FFE7F1AE9_1_105_c.jpeg
7C4A8D20-138E-4367-A33C-092FFE7F1AE9_1_105_c.jpeg (73.28 KiB) Visad 7520 gånger

Som man kan drömma om att den ska se ut när den är färdig :roll: (fast den här är med trampor)
REX RIVA 1.jpg
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

SS440-80 skrev: 02 nov 2019, 08:54 Forumet kommer nog igång igen bara vårsolen börjar att värma.
Men nu kommer en annan trevlig årstid med andra roliga tvåtaktare :D

HSE, du gör en bra tråd med din REX slider_cheers.gif Men du får hitta på nya saker att göra med den, så att tråden inte tar slut :mrgreen:

Jag kommer nog att köra igång en REX-tråd framåt senvintern, men det blir en Rex Riva Sport. Det är planen just nu iallafall, men det kan bli någon annan moped...

RMW Riva som den ser ut nu.
7C4A8D20-138E-4367-A33C-092FFE7F1AE9_1_105_c.jpeg


Som man kan drömma om att den ska se ut när den är färdig :roll: (fast den här är med trampor)
REX RIVA 1.jpg
Frän modell! Strömlinjeformad och klumpig på samma gång.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Svar till alla som undrar över forumaktiviteten.
Jag antar att forumet aldrig kommer att bli som under storhetstiden eftersom redan långt innan det kraschade klagade folk på att de bara fått fem svar på sin tråd medan de på facebook fått 50. När andra medier ger ett pling i mobilen vid svar får du själv gå in och titta på forumet om någon svarat (så länge du inte har ett mejlen kopplad som plingar till). Här får du inte heller likes som många människor faktiskt drivs av och räknar i dag som ett mått på hur populär man är. Här måste du formulera dig och skriva att du gillar eller ogillar något. Det är old school, men jag antar att detta är mer genuint och ärligt än andra medier. Det är nog många som inte kommer tillbaka till forumet för att de gillar det nya snabba och det är helt okej det med. Att hinna läsa och följa fler medier än de man redan följer i en redan pressad och stressad tillvaro är inte helt enkelt det heller.
Vi kör på och tycker vi ska både släppa förväntningar på att det ska bli som förr och minnas att många klagade och lämnade p.g.a facebook m.fl redan långt innan kraschen.

Glöm inte att de allra flesta faktiskt lämnade då jag satte stopp för politiksnacket som blev rätt hårt emellanåt. Det är trots allt mopeder som ska förena oss här på forumet.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av HVA59 »

Sen är ju forum bra för dem som inte har eller bryr sig om alla dessa sociala medier, och jag får hellre 5 bra svar på en fråga här än 50 halvdåliga på nån annan social media...
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

HVA59 skrev: 02 nov 2019, 10:30 Sen är ju forum bra för dem som inte har eller bryr sig om alla dessa sociala medier, och jag får hellre 5 bra svar på en fråga här än 50 halvdåliga på nån annan social media...
Håller helt med.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av SS440-80 »

Du har helt rätt Jossan.
Ett forum är mera genuint än t.ex F-B, just med tanke på det du skriver om att det är mera old school.
Fördelen är att på forum så kan man lätt hitta till trådar som man gillar, eller info i gamla trådar. På en aktiv F-B-sida så rasar det in så mycket nya inlägg hela tiden att åtminstone jag har problem att ha koll på det som intresserar mig. Men det kanske är jag som inte är nog intresserad för att lära mig hur man gör cocos_acc.gif

Och fördelen med Raketsports forum är att det nog är det enda aktiva veteranmopedforumet i Sverige, så vi som är forumfolk samlas här.
Det är ju många som är inne och tittar på nya inlägg utan att skriva någonting, och de räknas också tycker jag.

Och du Erik har också rätt i att hellre 5 vettiga svar än 50 kvicksvar på F-B där det sällan blir någon öppen diskussion mellan de olika svaren.
sidecarrob
Inlägg: 447
Blev medlem: 26 dec 2010, 00:00
Ort: Veddige

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av sidecarrob »

Det enda som är sämre med detta forumet än tex Facebook är att det är omständigare att lägga in bilder. Personligen så uppskattar jag den lilla skaran här med det stora kunnandet. Det blir för mycket tjafs på Facebook, bl.a. från folk som bara vill provocera. Jag tycker det har varit hög nivå på allt här. Jag hoppas men tror som du säger Jossan att storhetstiden är förbi. Men jag lägger hellre upp en projekttråd här än att lägga ut det detaljerat på Facebook. Jag håller tummarna att det blir bättre trafik på dom gamla medlemmarna här igen slider_cheers.gif
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av HSE »

Min åsikt är ju att detta är ett forum för gedigna moped älskare och unikt i sitt slag. Så jag älskar det :D Och lägga ut bilder tycker jag är lätt :?
Skriv svar