selma skrev:Ok,om vi säjer så här då.
170 motsvarar i mm flöde ca 112,jag kör med 105 på min med 28 Dellorto.
Så i min värld ska du neråt,180 + höjd nål borde innebära drunkning.
Men jag har ingen erfarenhet av dom där blandarna
Jo tex. på 24 mm mikunin var standardbestyckning 35 lågf. 145 eller 150 ur kartong & jag hamna på 30/140 kanske hade funkat med 130-35 åxå, tycker som du man hellre skulle gå ner i huvudm. sen har väl mikuni ett lite annat sätt å räkna munstycksstorlek som du säger...
från Bra i gasen: Tex. ett #250 munstycke släpper enligt Mikunis sätt att mäta igenom 250 cc bränsle i minuten.
Antar att det är en TM förgasare du har,har själv bara hållt på med VM förgasarna (26-34mm)men jag tycker flottörnivån (15mm)verkar vara fel borde ligga i alla fall över 20mm tror jag. Flottörnivån är viktig på Mikuni åkså att du har äkta Mikuni munstycke annars blir det bara skit av det.Vad jag minns så på en 2takts Kawa 750 med Mikuni VM34or hade jag 230 huvudmunstycke och 35 lågfart och 25-27mm flottörnivå
Nej det är en VM28-57 Rundtrottel, & det jag letat på nätet ska det vara mellan 15-17mm flottörnivå...tycker ändå det är mysko, verkar vilja ha mycket mer på lågfart/mellan... men får väl prova mer framöver ute på väg.... (både ny förgasare & äkta munstycken..)
Gick efter det här...återigen ändrade inte på Mikuni 24:an å den lutade lika mycket...isåfall blir det att "bocka" efter plåten, så den stänger tidigare..(mindre soppa i flottörhuset)
Eller inte, som den är nu, verkar den luta kring 26-27 gr, & pluggen i botten på gasarn ligger redan mot motorblocket & i sidled får man ner ett kushår på var sida...
Baronen skrev:Enkelt! Slå ihop bakdämparna och förläng framgaffeln så är du i mål! ;)
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Jag tror inte att förgasaren har för stor lutning. Min PWK som tydligen ska kräva att man mäter in med vattenpass lutar mer och det är inget problem.
Men en snabbtest kan ju vara att du tappar ur luften som är längst ner i bakdäcket och sitter på pakethållaren och kör och kollar om den går bättre
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
På de motorer jag har kört med och haft samma lutning som du har på din har det gått bra utan att behöva ändra flottörnivån. Utom på en förgasare men då berodde det på att flottörjusteringen hade blivit tillknycklad vid tillverkningen så att flottörventilen stängdes redan när flottören började lyfta från botten.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
zappafan skrev:Vi var några gjorde en "date" med en gammal arbetskompis (numera avtalspensionär) på våran asiatiska restaurang god mat & god öl efter en arbetsvecka Fan vad jag saknar hans härligt sjuka humor å rappa tunga...
Dacapo, helvete va kul vi ha haft & skrattat ikväll...
Vi va fler den här gången, ska försöka träffas fler ggr under 2013...
H-vete vad tiden går, Han sa det var det var 7 år sen han gick i avtalspension...