en sc 50 till salu

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

en sc 50 till salu

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hittade en moppe jag verkligen skulle vilja ha i min samling moppar på blocket, men jag är rysligt rädd att jag har en aldeles för tunn plånbok :cry:
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
RoRRe
Inlägg: 486
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:00
Ort: Timrå

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ooh de va ingen dålig pjäs. En riktig glidare :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Visst är den snygg. Den modellen är klockren! ... men jag stör mig lite på att dekalerna inte är Monarks originaldekaler för modellen. Om man ändå renoverat en udda modell borde man inte köpt den rätta dekalerna för 150:-/paret? :?

Andra grejer som jag tycker borde vara prissänkande är att stötdämparna är flera cm för korta och att baklyktan (huset/koppen) ska vara svart...

Någon som ringt på den o frågat vad han tänkt för pris? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var ju riktigt sugen på den men han har ju redan skrivit i annonsen att den var påkostad för 15000, så jag misstänker nog att priset på den är över det stog ju skrivet dyr dessutom..och det blir ju en aning för mycket slantar för min tunna plånbok :oops:
håller med dig om att när han gjort en storrenovering på en så ovanlig moppe ska han nog hålla sig till strikt original, men den duger för att få en å dregla :crockedsmile:
Man får nöja sig med att fortsätta med bus-typen :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vet ju nu att jag inte har råd att köpa cs50 den är just nu uppe i 28500 kr
uch han hade flera budgivare kvar...så det är ju bara å glömma :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->men såå mycke pengar är den inte värd, det är ju trots allt bara en compact <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är ju sant, jag får nog hålla mig till min golden champ den fär duga som rolig compact :)
lär väl bli nåt skoj av den ena e-typen oxå så småningom..
för 28000 får man ju pelletsagregatet mm som jag behöver till kåken.. :shock:
så jag får nog hålla mig till det lite billigare :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:för 28000 får man ju pelletsagregatet mm som jag behöver till kåken..
I går frågade en arbetskompis till mig om jag ville köpa pelletsbrännaren av honom, tror han sa att det var en Janfire ett par år gammal! dom har kopplat fjärrvärme. offtopic :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är faktiskt riktigt ovanlig och kan man begära 25000:- för en blöjpil eller en ks50 som det finns fler av, så varför inte.... Men jag skulle aldrig betala den summan. Hade jag varit rikare kanske, men då ska den vara 100% enligt originalutförandet. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Inlägg av Tomas »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade en sån här (fast blå) när det begav sig, fast utan den uppsvängda ljuddämparen (visste inte ens att den skulle vara så då, -78 när jag köpte den för 1500 spänn) Sålde den ett par år senare för 300.- till en kusin, sen vete fåglarna vart den tog vägen... :cry:

Förresten, Monark? Fanns den verkligen i den smaken?
/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jorå, fanns som Crescent & Monark. Kul att du haft en... synd att du sålt den.
Vi har den fast med "vanlig sadel" (ännu ovanligare egentligen) som kommer att renovers till våren/sommarn. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Leone
Inlägg: 336
Blev medlem: 23 jun 2008, 23:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->såg en annons på blocket med en cs-50 sadel för någon dag sedan.. 1000kr stod det på den:) ingen här som har köpt den? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En liten historia ang Cs50
En vårdag när Mälaren hade sköljt, tog jag lilla båten med Pentan och skulle njuta av att man kunde vara på sjön igen. jag hade en kompis med mig och gick i land på en ö en bra bit från land.När jag gick på ön hittade jag från en slaktad Cs50, komplett framgaffel med hjul och lyse, som ny. Det är ett antal år sedan, men jag fick bra betalt för den av min gode vän cykelhandlaren.
Undran kvarstår varför man släpar ut en framända till en moped, förmodligen över isen, till en ö :?: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm .. Vissa modeller blir det högt värde i
såg en Crescent 1256 Champion på blocket för ett par månader sedan
7-8000 kr (minns inte riktigt) enligt mig ett fyndpris
låg kvar max 2 dgr

Kanske Raketsport ville sälja sin billigt till mig :whistel:

Rätt nöjd med mitt pris på champen
dom kommer nog också att bli/är en raritet <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Njaee... Ingen Champ till försäljning här inte. Den är alldeles för fin för att vi ska sälja den och skönare moppe att köra kan inte finnas.

Vi köpte våran på blocket för två år sedan.... FÖR 4000:-!!!
En ägare, alla originaldelar och går klander fritt i ur o skur. Ska bara lacka om tanken och sätta nya dekaler på den, eftersom färgen har flagat där. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar