Stockholmarsektionen.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
christer
Inlägg: 182
Blev medlem: 10 maj 2008, 23:00
Ort: Smidö, Sverige
Kontakt:

Inlägg av christer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:
Å där står ju den bensindrivna sladdvindan bakom moppen
Vet numera exakt vad som menas med motordriven sladdvinda. Det var sladden till Valiantens motorvärmare som vindades upp av snöslungan. Ett j-kla pyssel med att klippa loss den från vindan! :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag såg jag 2 st unga slöhögar som åkte 740 med sachs märke bak.medans den fina moppen fick stå kvar .he he inga namn nämda.
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra
Inlägg: 1748
Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tture skrev:I dag såg jag 2 st unga slöhögar som åkte 740 med sachs märke bak.medans den fina moppen fick stå kvar .he he inga namn nämda.
dem är ganska lata jaa 8) 8) 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tture skrev:I dag såg jag 2 st unga slöhögar som åkte 740 med sachs märke bak.medans den fina moppen fick stå kvar .he he inga namn nämda.
:shock: :shock: :shock: Vart var du? och när? <!-- </EdIndex> --></div>
Öryd
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 jan 2010, 00:00
Ort: västerås

Inlägg av Öryd »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->HAHA! o inte hälsade du?? :lol: :lol: :lol: :cry:

vänta nu, du var i närheten av den, det måste vart därför tanken blänkte så mycket att jag inte såg vägen!! :twisted: // wiklund <!-- </EdIndex> --></div>
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:
tture skrev:I dag såg jag 2 st unga slöhögar som åkte 740 med sachs märke bak.medans den fina moppen fick stå kvar .he he inga namn nämda.
:shock: :shock: :shock: Vart var du? och när?
Du stod utanför i morse.jag stod vid min Kone bil och plocka fram olja till hissen . <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du som kom med den lilla skåpbilen? Runt kvart över 8. <!-- </EdIndex> --></div>
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiQ3 skrev:HAHA! o inte hälsade du?? :lol: :lol: :lol: :cry:

vänta nu, du var i närheten av den, det måste vart därför tanken blänkte så mycket att jag inte såg vägen!! :twisted: // wiklund
det såg ut som ni hade brådis till skolan ? <!-- </EdIndex> --></div>
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:Du som kom med den lilla skåpbilen? Runt kvart över 8.
Japp det var jag .he he <!-- </EdIndex> --></div>
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiQ3 skrev:HAHA! o inte hälsade du?? :lol: :lol: :lol: :cry:

vänta nu, du var i närheten av den, det måste vart därför tanken blänkte så mycket att jag inte såg vägen!! :twisted: // wiklund
Ja det fans ju lite delar som jag ville ha på den .men fan han inte plocka dom fick fel på en hiss <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, men då såg jag ju dig! Jag märkte att den som gick ur bilen kollade nyfiket på min bil, varför visste jag inte. Men nu vet jag ju. :)

Wiklund hade försovit sig lite, och vi börjar kl halv 9. Så vi hade lite bråttom.


Och Volvon låter mycket för jag har tappat den bakre ljuddämparen. (Rostade sönder och ligger i baksätet) :roll: Om du undrade varför den låter hemskt. <!-- </EdIndex> --></div>
Ari
Inlägg: 111
Blev medlem: 21 nov 2008, 00:00
Ort: Borlänge

Inlägg av Ari »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tture skrev:
NiQ3 skrev:HAHA! o inte hälsade du?? :lol: :lol: :lol: :cry:

vänta nu, du var i närheten av den, det måste vart därför tanken blänkte så mycket att jag inte såg vägen!! :twisted: // wiklund
Ja det fans ju lite delar som jag ville ha på den .men fan han inte plocka dom fick fel på en hiss
Hah ha... gick inte hissen ända upp :nod: :whistle2: :runaround: <!-- </EdIndex> --></div>
ponras
Inlägg: 371
Blev medlem: 01 feb 2009, 00:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av ponras »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tank samt kåpa i bakgrunden...
Bild
Vraket bakom cykeln
Bild

Ska bli nåt hopplock i framtiden... <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ari skrev:
tture skrev:
NiQ3 skrev:HAHA! o inte hälsade du?? :lol: :lol: :lol: :cry:

vänta nu, du var i närheten av den, det måste vart därför tanken blänkte så mycket att jag inte såg vägen!! :twisted: // wiklund
Ja det fans ju lite delar som jag ville ha på den .men fan han inte plocka dom fick fel på en hiss
Hah ha... gick inte hissen ända upp :nod: :whistle2: :runaround:
Den vitsen måste hissfixarna vara ganska så less på, ungefär som på jobbet när "bonden Evert" gör sin årliga sväng in till stan för att handla grejer till lantbruket.
Då brukar han klämma ur sig:
"Har du några lager på lager" !
Och sen skratta själv så snuset sprutar ur käften på han, och fråga om vi har hört den förut :roll: :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:
Ari skrev:
tture skrev:
NiQ3 skrev:HAHA! o inte hälsade du?? :lol: :lol: :lol: :cry:

vänta nu, du var i närheten av den, det måste vart därför tanken blänkte så mycket att jag inte såg vägen!! :twisted: // wiklund
Ja det fans ju lite delar som jag ville ha på den .men fan han inte plocka dom fick fel på en hiss
Hah ha... gick inte hissen ända upp :nod: :whistle2: :runaround:
Den vitsen måste hissfixarna vara ganska så less på, ungefär som på jobbet när "bonden Evert" gör sin årliga sväng in till stan för att handla grejer till lantbruket.
Då brukar han klämma ur sig:
"Har du några lager på lager" !
Och sen skratta själv så snuset sprutar ur käften på han, och fråga om vi har hört den förut :roll: :roll:
haha, låter roligt iaf....slår han sig inte på knäna oxå? <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Skriv svar