Vädret..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja här är det 6 grader varmt också. Nästan så man kunde sparka igång någon moppe och ta en tur.
Men nej, det får vänta, mörkt när jag slutat jobbet. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
BjörnK skrev:Ja här är det 6 grader varmt också. Nästan så man kunde sparka igång någon moppe och ta en tur.
Men nej, det får vänta, mörkt när jag slutat jobbet.


:lol: :lol: Får du ingen råd på el-kablarna Björn :roll:
<!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Strålande sol och -22 när vi åkte till Raketaren idag.
Kom hem för en timme sedan och möttes av norrsken över Pengfors.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
f50glx
Forumsponsor
Inlägg: 923
Blev medlem: 03 aug 2010, 23:00

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ötå molnigt -8 fin vinter dag <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är det bara -8.2 <!-- </EdIndex> --></div>
PUCH-60
Inlägg: 853
Blev medlem: 01 apr 2011, 23:00
Ort: Gotland

Inlägg av PUCH-60 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fin bild men 45 grader för kallt och för mycket snö :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket vacker vinterbild, jag har en sån vy som roadmoviefilm i datorn men dom har tagit bort den från youtube så jag kan inte länka den... :evil:

Filmen är tagen inifrån en bil samtidigt som samtidigt som Ray Melton - You and Johnny Smith spelas från bilradion. Killen som kör bilen är på väg hem från jobbet en solig midvinter eftermiddag nånstans i norra Sverige. Filmen är enkel men fullständigt genial! Musiken och det vackra vinterlandskapet gör en känsla av att vara med på resan :shock:

Kan säga det är minst lika mycket snö här vid sydostkusten och mer av eländet ska komma på tisdag... :x <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, jag hittar inte filmen... Den är borta helt enkelt... :(

Men det här måste vara något liknande men jag har själv inte sett den för jag har ingen Flashspelare...

https://www.youtube.com/watch?v=8xSDxr4Styc

Kanalen är toppcat64 mycket bra där... thumb_up :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja här har kylan slagt till iaf...nu -24 grader.... :cold:

http://www.youtube.com/watch?v=Pa1v0JquteQ

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Pa1v0JquteQ"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Pa1v0JquteQ" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är väl därför det heter snösvängen. :D
Det är föregångaren till BM lastaren. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5008
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trillat ner en del snö idag å -6 ute.
Bild
Här var det tidigt i em å då hade det bara kommit lite smått bös.

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag har det kommit cirka 1dm och det snöar än. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gratulerar då Sachsmekarn du gillar ju snö... staff_italiamac_fastidioso.gif

Här har det snöat igen totalt och jag har öst i det där vita äcklet idag så jag har ont både i rygg och axlar trots jag tar det försiktigt. Det hann aldrig frysa på marken innan snön kom så snön i botten är tung som f-n.

Jag retar mig på dessa helt puckade mängder nederbörd som faller här och det känns som det bara blir värre. Säkert bortåt 1000 millimeter på ett år. Tänk en meter vatten överallt på land :shock: Så mycket vatten behöver inte växtligheten....

Kalla snöiga vintrar och somrar som bara regnar bort... :evil: Jag tror jag blir galen :x <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Gratulerar då Sachsmekarn du gillar ju snö... staff_italiamac_fastidioso.gif

Här har det snöat igen totalt och jag har öst i det där vita äcklet idag så jag har ont både i rygg och axlar trots jag tar det försiktigt. Det hann aldrig frysa på marken innan snön kom så snön i botten är tung som f-n.

Jag retar mig på dessa helt puckade mängder nederbörd som faller här och det känns som det bara blir värre. Säkert bortåt 1000 millimeter på ett år. Tänk en meter vatten överallt på land :shock: Så mycket vatten behöver inte växtligheten....

Kalla snöiga vintrar och somrar som bara regnar bort... :evil: Jag tror jag blir galen :x

Snackade med min kompis på Liljas idag och han beklagade sig också för all snö. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag förstår det dom har ju ingenstans att göra av med all snö där på Liljas och när det så mycket bilar, bensinmack och livlig bilverkstad så fordras det också en snöfri plan. När det var så jättemycket snö för ett par vintrar sedan tömde dom snön över gatan på grönområdet intill kyrkogården. Jag cyklar förbi där ibland och bävade inför jättehögarna med snö. Kunde se på spåren att det var stora lastmaskiner dom hade kört med.

Det är svårt att tänka sig det blir så mycket snö här i sydost men vrider vinden till nordost över den öppna Östersjön är det fritt fram för snökanonerna och då kan det blir rena snökaoset. När jag var lite yngre på åttiotalet fick militären sätta in bandvagnar för att bl.a. hemtjänsten skulle nå vissa pensionärer i sina hem. Själv brydde jag mig inte så mycket om snön då - det var ju bara att ösa på... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar