Liten solskenshistoria...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
cyklamera
Inlägg: 22
Blev medlem: 27 mar 2008, 00:00

Liten solskenshistoria...

Inlägg av cyklamera »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.

Jag vill delge er en liten solskenshistoria..... :oops:

Nu i påskas var jag och övriga familjen och hälsade på min lumparkompis med familj. Vi satt och pratade om vilken moped vi hade haft när vi var 15 år (vi är 40+ nu...). Jag sa då till honom att söka på web´n efter ordet Trapper så skulle jag visa en bild på min moped som jag hade. Vi hittade då en Trapper med bild på Blocket som vid närmare titt fanns alldeles i närheten av där vi bor. Då visade det sig att det var min kusin som ville sälja den Trapper som jag en gång för minst 100 år sedan sålt till honom och som han sedan körde med som 15-åring. Gissa om jag skickade ett snabbt SMS till kusinen med orden "JAG KÖPER OMG".... Så nu har jag varit och hämtat mopp´n och kört en liten vända å snacka om å få tillbaka gamla minnen. :P

Nu är tanken att jag å min kusin skall åka lite veteran mopedrallyn framöver.

Jag har en liten fråga om denna mopeden som jag undrar om någon kan hjälpa mig med.

Moppen är en MBC 1206.

Jag hittade nedanstående bild här på Raketsport.com och undrar om någon vet vad det är för färg på den? Min är ju likadan i färgen.
Bild

Är det lack 3512 = Vit/havsgrå eller 3585 = Vit/mellanblå?

Jag tänkte nämligen försöka att återställa mopeden till rätt färg.

Vet någon var man får tag på en dylik färg isåfall?


Ha dé gott!


Mats McLund <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad kul att du fått tag i din gamla moped!
Det är lack 35-Vit, 12-havsgrå. Numren är idag inte till någon hjälp tyvärr.

Lättaste sättet är att fara till en lack firma och höra om de kan framställa färgen. Ta med dig lackade delar som hjälp. Ibland finns även lackerna kvar men med annat namn, titta och jämför med färgkartor. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar