Compact frågor.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
pule
Inlägg: 59
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Vargön

Compact frågor.

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Har precis köpt en Crescent Compact,2vxl hand. Den har varit grönmetallic kan man se lite här och där. Jag hittar inte varken typbricka eller ramnr...Var ska det sitta? Vad är det för modell på den?
Mvh Nicke <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ramnumret är instansat på dom hållare som går från sadelstolpen och bakåt. har för mig det ska vara på vänster sida. Typskylten brukar sitta under sadeln har jag för mig <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
pule
Inlägg: 59
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Vargön

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar,nu hittade jag typbrickan.Men ej ramnr,är ju en del färg på den får väl kanske skrapa lite... Vill ju veta exakt var det sitter,så jag inte skrapar bort färg i onödan... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pule skrev:Tackar,nu hittade jag typbrickan.Men ej ramnr,är ju en del färg på den får väl kanske skrapa lite... Vill ju veta exakt var det sitter,så jag inte skrapar bort färg i onödan...
det skall sitta på den vänstra armen ut från tanken bakåt till skärmen! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
pule
Inlägg: 59
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Vargön

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar!!!
Ramnr nu hittat.Bra med detta toppen forum :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad står det på typbrickan? Blir lite konfunderad då det är en grönmetallic med 2vxl sachs.
Har bara förteckning på att modell 1252 med 3vxl motor fanns som grönmetallic 1978-80.
Däremot fanns en turkosblå 1248' (2vxl) 1971-75 som ibland kan uppfattas som grönaktig. I sånna fall ska det inte finns svinglås eller fästen för svinglås. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här finns ramnumret (syns på bilden):
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
pule
Inlägg: 59
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Vargön

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Typbrickan kan ej avläsas.Den har fäste för svinglås,det är grönmetallic ej turkosblå.Då är det förmodligen en 1252 som har fått motorn utbytt... Ramnr började på 7446XX
//Nicke <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var det jag misstänkte. Då har du en Compact med rätt så ovanlig originallack. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar