Framgaffel till???

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
hugge
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2011, 23:00
Ort: Falkenberg

Framgaffel till???

Inlägg av hugge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här låg också på vinden,är det någon som vet vad den passar till?
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ut som nån mustang-gaffel,men övre kronan ser inte ut att passa,jämför den med bilden tture har tagit på sin NOS till e-type 74-76,jag tycker det ser ut som en sån,behöver ju en bättrebild uppifrån för att vara säker <!-- </EdIndex> --></div>
hugge
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 sep 2011, 23:00
Ort: Falkenberg

Inlägg av hugge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer en bild uppifrån.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är inte sen e-type.den ser mer ut som tidig e-type och SM50. kolla om det är samma c/c mått mellan gaffelben uppe och nere,kan vara synvilla men det såg ut som det var olika uppe o nere. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en Tunturigaffel på en stummis. Ser snarlika ut. Min fantasi är, att det tillverkades gafflar i en fabrik någonstans med olika varianter efter köparens behov.
Tunturigaffelns bitar passar i E-typens. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag har en Tunturigaffel på en stummis. Ser snarlika ut. Min fantasi är, att det tillverkades gafflar i en fabrik någonstans med olika varianter efter köparens behov.
Tunturigaffelns bitar passar i E-typens.
Är det inte så att både MCB och Mustang köpte framgafflar från Italien ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gaffel till en Gilera Touring, kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
vodka
Inlägg: 245
Blev medlem: 07 mar 2009, 00:00
Ort: Skellefteå

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej inte gilera var och titta på min fel nedre och övre gaffelkrona gileras nedre är i alu. Däremot påminner övre om gilera. Tycker den påminner om etype <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L
Inlägg: 1390
Blev medlem: 24 jan 2011, 00:00
Ort: Kareby / Kungälv

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ut som mycket tidig SM50 gaffel <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Skriv svar