Vad kör du för bil?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Absolut sugen - tänk om man fick tag i en sån passat splitterny :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å så plödsligt hände det :lol: Hux-flux så hade jag bytt bil :shock:
Tack vare bensinpriserna nu så sålde jag min lilla Golf och köpte denna i stället, dom sa åt mig att bilar med stora hjul rullar lättare :roll:

Nu kommer jag att göra av med mycket mindre soppa mistick_yes.gif


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nämen se där ja. En jeeeeeeep.
Grattis till tipsvinsten eller arvet Lasse. oregonian_congratulations.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Levve skrev:Nämen se där ja. En jeeeeeeep.
Grattis till tipsvinsten eller arvet Lasse. oregonian_congratulations.gif
:nod: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jeep ... kvalitet i bästa Land Rover klass :lol: :lol:
Jag klagar inte "jobbar på bilverkstad" <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra
Inlägg: 1748
Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stackars dig lasse :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Jeep ... kvalitet i bästa Land Rover klass :lol: :lol:
Jag klagar inte "jobbar på bilverkstad"
Ha ha ha... åja, så farligt är det inte :wink: Jag har mekat bil i 35år så,,
Föresten en tjejkompis har kört Jeep i säkert 20 år nu, hon vägrar att ha något annat :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jeep är fina bruksbilar, men hur de är maskinellt har jag ingen aning om.

Drar säkert soppa som en Van, eller? Hur mycket drar den per mil? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->min garagegranne har 2 jeepar, ena är en 06a och den andra är en cheerokin grejs, båda står med varierande fel. typ som motor som block som sprukit men minns inte vilken av dom. den andra har en drivaxel som gått av i godset. han har kört en jetta mk1 som han kört i snart ett år som han fick av mig och mina garagevänner. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ojdå, det lät inte roligt för din stakars garagegranne. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fast å andra sidan så har en som jag delar garage en willys stationwagon, det är ju typ en jeep och den funkar ju sen en total renovering. även en willys jeep mb på väggen i garaget som inte lär bli mer än en troffe från kriget <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att det ska vara så svårt att hitta en bil , finns ju knappt nån att välja på :lol: :lol:
Bara en 15- 20 000 annonser på Blocket :? <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kna ju uppdatera lite nu då tråden lyfts :)

Kör en Passat Kombi -93 som slit o släng, iaf tills besiktningen säger sitt om 2,5 månad. Är inte nån höjdarbil, och nu drar den mycket bränsle också helt plötsligt, bränslesnål var ju anledningen till att jag skaffade den.
Sen kör jag med dessa:

Amazon -64 (körs med rätt så ofta nu då nedanstående bilar har defekter)
245DL -76 (tyvärr med dålig koppling, så den körs bara med när jag måste)
144 -70 (körs inte med så mycket nu då fläkten gav upp för ett tag sedan) <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman
Inlägg: 452
Blev medlem: 17 feb 2011, 00:00
Ort: Timmersdala Skövde sweden

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->själv har jag gått från 244 glt 88 efter att jag haft den sedan 97 till en 944 92a. måste säga att 244an kändes mycket stabilare. 940in känns mest klupig o slö :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gillar 240 skarpt, Saabnörd som jag är. Skaffade en gång en 740 i tron att den skulle vara likadan fast nyare. Men nix, totalt charmlös! I alla fall för mig, men kärlek går ju inte att räkna ut, vare sig det gäller bilar eller människor. :roll:
Kör fö numera 9-5. Underbara landsvägslok som man numera kan köpa för en spottstyver! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar