Vad kör du för bil?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Vad kör du för bil?

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tråd för bilägare. :P

Jag kör en Audi 100 cc -87 (när bilaset väl funkar men det blir bara sämre och sämre med den saken.... :evil: )

Så här ser den ut fastän fel färg:
http://2.static.slando.com/photos/live/63/prodaetsya_audi_100_cc_avant_22014063_2_F.jpg


Vad kör du? (Har du flera menar jag den till vardags) <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men ja kör ju flera till vardags? :) Alla mina bilar brukas som vanligt.

Men dom jag kör med mest är:

944GL -93 (för ny egentligen, men det var så bra affär så jag gatt byta till mig den)

244GL -78 (har haft den av och till sedan 12 år tillbaka, den hittar alltid "hem" igen av nån konstig anledning)

144 -70 (är dock mest bara reserv nu under vintern, luftas då och då bara, men på sommaren körs den ofta)

Kommer kort nån dag då jag knäppt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Amrace....G..volos...**L** <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:944GL -93 (för ny egentligen, men det var så bra affär så jag gatt byta till mig den)
Är lite dålig på nyare bilar.... :oops: Är det den sista bakhjulsdrivna Volvon???

I så fall är dom eftertraktade har jag hört..... <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jepp, det är sista "riktiga" volvon :) (tillsammans med S/V90) -98 är sista årsmodellen. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Re: Vad kör du för bil?

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Tråd för bilägare. :P

Jag kör en Audi 100 cc -87 (när bilaset väl funkar men det blir bara sämre och sämre med den saken.... :evil: )

Så här ser den ut fastän fel färg:
http://2.static.slando.com/photos/live/63/prodaetsya_audi_100_cc_avant_22014063_2_F.jpg


Vad kör du? (Har du flera menar jag den till vardags)
dom där brukar alltid ha skrövlig list på bakre sidorutorna..

själv pruttar jag duett-64 sen om jag skall åka längre så kör jag en -90 Audi 80 som jag fått av syrran. men det har vart lite gorm med den tex. hjullager fram, ventilkåpsläckage, startlås, stötdämpare, bromsar mm.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åker bara såna där man får mest bil för pengarna...
Just nu Nissan Primera GT och Renault Laguna
(det börjar bli dags att stäiia undan Plymouthen för vintern) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:lol: Åker i en "Kannjack`s" bil, F;d Largus (Zundapp trimmare)
Sitte nog lite dappe grejor i måtååren för den varvar inte ur som den ska-- Och !! det är en Golf 1,8 i 1990 8) <!-- </EdIndex> --></div>
simme42
Inlägg: 595
Blev medlem: 22 jun 2009, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Passat tdi -94 47000mil Lbreggad.volvo 460 SE -98 när släkten ska åka med <!-- </EdIndex> --></div>
Södåb
Inlägg: 154
Blev medlem: 15 jun 2009, 23:00
Ort: Långsele

Inlägg av Södåb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har åkt vw de sista 15 åren och har fler att välja på mest blir det då caddy -87 men kan även ta en ombyggd och höjd Taro -91 även om det är en kamoflerad Toyota. <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman
Inlägg: 452
Blev medlem: 17 feb 2011, 00:00
Ort: Timmersdala Skövde sweden

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja kör en inte allt för fin svart volvo 244glt 88 som jag haft sedan 97 :lol:
gac 43 tusen för den då o hade¨gått 8000mil o var jätte fin. nu har den gått 27000 mil o ser för jävlig ut o värd knappt något. :lol: :lol:

men den går jämt o krånglar knappt aldrig. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag säger som Braxen...Mest bil för pengen..Nissan Primera Kombi - 98a
till vardags(jag byter bil väldigt ofta :oops: )
Sen åker jag sommarbilen Pontiac Firebird V8a 1990 när vädret tillåter(8000 mil) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör som ni kan läsa i min signatur en Volvo 245-88. Förmodligen mitt bästa bilköp hitintills.

Bilen kostade mig 4600:- Besiktade den och fick nerslag på dragkroken. Men i övrigt bara nedslag på 3 skitsaker. Bromsarna gick igenom som dom var, men på gränsvärden både i balans och styrka. Så därför fick det bli friska skivor och belägg runtom. Avgasröret gick av framför katten i somras. Väck med katten och dit med ett vanlig 2,25'' rör. Efter det började en av ljuddämparna läcka. Köpte en halvsats och sket i att använda bakre ljuddämparen, utan svetsade istället dubbla rör.

Så kostnaden för bilen som maskinellt och elektroniskt ALDRIG krånglat för mig ser ut såhär:

Inköp: 4600:-
Dragkrok: 1400:-
Bromsar: 2000:-
Avgas: 1100:-
Övrigt: 800:-

Totalt: 9900:-

Ganska billigt enligt min åsikt för en bil som kan lasta enormt och drar endast 0,85l/mil med snäll högerfot. Skulle högerfoten komma till en isplätt och känna sig elak däremot så närmar vi oss 1,5l/mil <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
christer
Inlägg: 182
Blev medlem: 10 maj 2008, 23:00
Ort: Smidö, Sverige
Kontakt:

Inlägg av christer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag åker Valiant 61 året om. (Här fotad med Europamästaren i Pro Stock, Jimmy Ålund.)

Bild


Nån dag, när pengarna kommer in, skall bilen göras iordning och användas som finbil sommartid. Tills dess får den gå i ur och skur! <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör VW Caddy TDi -07 till vardags.
Perfekt när man har flera hus att snickra på samt att den funkade perfekt som dragbil för min Golf till div. utställningar.
Nu när Golfen fått ny ägare får jag kanske riva dekoren men vi får se hur det blir...

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar