Mopeder i Växjö-trakten

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Mopeder i Växjö-trakten

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag grunnar på om det finns någon annan i trakten av Växjö som är intresserad av att köra någon gemensam runda eller kanske träffas i alla vänskaplighet och utbyta erfarenheter av veteranmopeder eller annat som hör till "sporten"
Själv bor jag 3,7 mil norrost om Växjö och fegar inte för en rejäl runda på min förhoppningsvis snart färdigrenoverade flakmoped. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor
Inlägg: 553
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Växjö

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->17/5 Kvarnloppet i Ingelstad. 24/5 ordnar 30+ rally i Alvesta. Å sen är det ett till i Öjaby i Augusti tror jag..... Kan ta reda på tider och platser lite mer exakt. Jag vill inte skriva för mycket med risk för att luras... :P <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor
Inlägg: 553
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Växjö

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu kollat lite mer... Det i Öjaby har jag ingen koll på. Det kan t.o.m vara nu i maj. Det ska vara Växjö motorveteraner som anordnar det.. :?
Ingelstadrallyt är den 17/5 Kl. 14.00. Samling Kl. 13.00 utanför Ingelstad cykel & sport.
Alvesta är den 24/5 Kl. 09.00. Samling vid Folkets hus. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för den uppdateringen, jag jobbar stenhårt för att få klar min flak-moped och hinner jag skall jag definitivt vara med.
När vi nu ändå är inne på trakten kring Växjö, finns det någon som vet vart man köper reservdelar till veteranare här i bygden?
Jag är själv från Malmö och har inte så bra kolla på de lokala förmågorna. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För några år sedan fanns det en firma i närheten av järnvägen inne i växjö,
har för mig att den hette Söders överskott,
eller nåt liknande, som har/hadde en hel del moppedelar och mc delar. Ska kolla med grabben ikväll, som bor där nere. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar