Åretruntåkare - unite..=)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Åretruntåkare - unite..=)

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härlig moppesväng från lite fika & hockeymatch på tv, spårigt å jävligt i snöyra men gamla Bettan kan man lita på.. thumb_up

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Ari
Inlägg: 111
Blev medlem: 21 nov 2008, 00:00
Ort: Borlänge

Inlägg av Ari »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va nu då [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] :?: :?:

Duger inte EKF-en att åka med längre :?: :?: :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt ärligt verkar den här "hålla" bättre... :blush:

(plus den andra är duktigt inparkerad långt inne i garaget/en..) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
60 cc
Inlägg: 148
Blev medlem: 01 okt 2010, 23:00
Ort: Helsingborg

Jag också

Inlägg av 60 cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör också året runt. När jag fick återfallssyndromet 2002 och började handla mopeder hade min fru som krav att de skulle användas - annars kunde pengarna lika gärna användas till sådant som hon gillade. Så nu är man en välkänd skugga på bygden. I ösregn och snöyra. Man har blivit gamla tanters fasa, barnvagnsmarodörernas värsta skräck och hundägare från övre medelklassens hatobjekt. Det gäller bara att ha gasen i botten när genvägen via cykelleden används... :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:thumb: :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
sachs
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2011, 00:00

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är kul med vinter åker daglingen till skolan med compacten eller flakan :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->BildBild <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha det är rätt "60cc"! :wink:

Det är riktigt kul att gasa fullt även på vintern! Ja menar, en moppe går ju bara i 30km/h. Så med snö som motstånd bara 20km/h :angel_grin: <!-- </EdIndex> --></div>
60 cc
Inlägg: 148
Blev medlem: 01 okt 2010, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av 60 cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Haha det är rätt "60cc"! :wink:

Det är riktigt kul att gasa fullt även på vintern! Ja menar, en moppe går ju bara i 30km/h. Så med snö som motstånd bara 20km/h :angel_grin:
Ähum urk harkel :roll: - mina går betydligt fortare, eftersom det är lite mer än två mil till jobbet måste man ha lite resurser. 45 i motvind är den lägsta standard jag satt. Ju äldre man blir desto mer väger man så det krävs lite modifiering med jämna mellanrum... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja vad är det de står på dekalen :lol: , Fast de är klart man är ju gubbe själv.. :oops: :wink:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
60 cc
Inlägg: 148
Blev medlem: 01 okt 2010, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av 60 cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Ja vad är det de står på dekalen :lol: , Fast de är klart man är ju gubbe själv.. :oops: :wink:

Bild
Absolut. Jag kan bara räkna till tre åretruntåkare på den här tråden - är vi inte fler? Kan man inte köra i snö eller på is kan man inte kalla sig för mopedist, så enkelt är det. :P Häromdagen körde jag hem från jobbet kl 01.00. Tänkte inte så mycket på det först, men till slut insåg jag att framdäcket hade en vit beläggning på sig, inte från snö, men från is. Vägbanan var som en isbana. Det blev till att puttra försiktigt hem och hålla uppsikt på tonåringar i muskelstinna BMW och stadsbussar med trötta förare. Man insåg plötsligt att man kunde dö om någon idiot fick för sig att börja gasa... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åker också året runt. :wink: Var tvungen att ta moppen till praktiken förra veckan då Volvon hade blåst toppackningen. I -15 kl 6 på morgonen är det dock inte kul att köra moped... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De e skönast å åka på sommarn. Så det så! På vintern donar man i "verkstan".

Ehh, Året Runt !??! Nä. Tacka vet jag Classic Motor.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->åker också året runt! men nu på senaste tiden har jag dragit ner på det och börjat gå i stället. hurtigt som fan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror man skulle lessna rätt kvickt att köra helt original året runt :sorry: ,å andra sidan har jag aldrig provat heller...Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Skriv svar