Vad är detta för fälgar?? NV motorcykelhjul??

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
moonrocket
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 jun 2011, 23:00

Vad är detta för fälgar?? NV motorcykelhjul??

Inlägg av moonrocket »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej har 2 st hjul som förbryllar mej, vad har dom suttit på ?? naven är halvnav märkta med N (Nymans?????) storleken på naven säger mej att dom suttit på en mc. fälg dimentionen är 14+3.00 alltså ganska breda. hade varit roligt om någon expert kunde tala om vad dom suttit på :)[coBild
de]Bild
[/code]Bild

Kod: Markera allt

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/7/tradera085.jpg/][img=http://img7.imageshack.us/img7/4489/tradera085.th.jpg][/url]
[/quote] lägger in 2 bilder ni kan titta på :) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser ut som skoterhjul. NV hade ett par skotrar på sitt program så kolla bland raketsportsidans försäljningsbroschyrer så kanske du hittar dina hjul där någonstans. :) <!-- </EdIndex> --></div>
moonrocket
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 jun 2011, 23:00

Inlägg av moonrocket »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjena :) troligtvis är dom till en scooter. hade varit roligt o veta till vilken, ja har googlat letat i broshyrer men hittar inget. hittade likadana bromssköldar på en marknad killen sa att dom satt på BLAND ANNAT husqvarna men eftersom naven säger N så verkar d vara Nymans <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad sägs om en NV 80? <!-- </EdIndex> --></div>
moonrocket
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 jun 2011, 23:00

Inlägg av moonrocket »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja har tittat på dom bland annat nv hobby osv. men dessa fälgarna ja har är av aluminium och har ett mindre drev än hobbyn. vissa har helnav o vissa halvnav och ett stort drev, och verkar ej vara alu men ja kanske ser fel hehe :) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

även på svalan scooter
säg till om du ska sälja har fel dimension på min svala.. <!-- </EdIndex> --></div>
moonrocket
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 jun 2011, 23:00

Inlägg av moonrocket »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jepp d ser rätt ut, allt utom bromsarna men d kan juh givetvis vara bytat, som ja skrev i tidigare inlägg så en kille på en marknad hade en likadan bakre bromsskökd till salu o han sa att det var bland annat till husqvarna, så kanske har dom montert husqvarna sköldar på naven någon som vet??? annars får man kanske va nöjd med svaren man fått hehe (tack alla) fälgarna är tyvär inte till salu dom åker på min crescent 2000 (ett gammalt 70tals bygge som inte är förstörd i nutid) men ja kan tippsa om att dessa fälgar inte är jätteovanliga har sett minst 3 par på olika marknader dock utan bromsar. <!-- </EdIndex> --></div>
moonrocket
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 jun 2011, 23:00

Inlägg av moonrocket »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->föresten tittar man noga ser sköldarna likadana ut. kanske dax o skaffa glasögon för min del hehe :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->njae fälgar har jag å dina verkade ju hyffsat vingliga så dom kan du behålla :D det var närmast däcken som jag ville åt.. Dom jag har på min är flongnya & i lite fel dimension (smalare) å dessutom med helt fel patina.. <!-- </EdIndex> --></div>
moonrocket
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 jun 2011, 23:00

Inlägg av moonrocket »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jepp dom har bänt med skruvmejsel hehe :) ja ska hålla ögonen öppna på marknader svåra dimentioner kan ja tänka mej. tack för identifieringen av fälgarna <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar