Styre till Crescent

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
ughla
Inlägg: 570
Blev medlem: 30 okt 2012, 00:00
Ort: den hodestadt

Styre till Crescent

Inlägg av ughla »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska Crescent-mopederna med orginal styrstam ha 1" (25,4mm) styren?
Jag hade fått för mej att det skulle vara 7/8" (22,2) men när jag tittade på mopeden (års 1957) är det ju tjockare i mitten fytusan.

Jag kommer inte åt att mäta i mitten men precis brevid styrstammen är det ~24mm. För att vara på den säkra sidan; det fanns väl aldrig större än 1"?

Har senare mopeder 7/8" och ungefär när kom den storleken att börja användas?

Finns det att köpa styren som är 1" vid infästningen, och sedan smalnar av till 7/8" eller är det reduceringar som gäller? <!-- </EdIndex> --></div>
NV 1127
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Re: Styre till Crescent

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ughla skrev:Ska Crescent-mopederna med orginal styrstam ha 1" (25,4mm) styren?
Jag hade fått för mej att det skulle vara 7/8" (22,2) men när jag tittade på mopeden (års 1957) är det ju tjockare i mitten fytusan.

Jag kommer inte åt att mäta i mitten men precis brevid styrstammen är det ~24mm. För att vara på den säkra sidan; det fanns väl aldrig större än 1"?

Har senare mopeder 7/8" och ungefär när kom den storleken att börja användas?

Finns det att köpa styren som är 1" vid infästningen, och sedan smalnar av till 7/8" eller är det reduceringar som gäller?
Normalt sett har du ett styre som är 1'' vid klamman, och som sedan smalnar av till 7/8'' på resten av styret. Vi har sådana styre i främst cykelmodell då dom fortfarande använder detta påhitt att ha olika dimensioner.

Så du ska ha ett styre som är tjockare där det ska klämmas fast, och som sedan smalnar av. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Skriv svar