vilken årsmodell?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
pallarp
Inlägg: 12
Blev medlem: 05 jul 2009, 23:00

vilken årsmodell?

Inlägg av pallarp »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej jag har tänkt att snygga till min moped lite, hur gör jag på bästa sätt? Den har blivit ganska rostig och därför tänkte jag lacka och kroma om den. Dessutom vet jag inte exakt vilken årsmodell det är, någon som vet?
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om du kan ordna bättre foton så vore det enklare :)
tycker mig se en kick så 61 o nyare i så fall <!-- </EdIndex> --></div>
pallarp
Inlägg: 12
Blev medlem: 05 jul 2009, 23:00

Inlägg av pallarp »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här är en bättre bild, på en likadan
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag drar en gisning på en 1279 nånstans slutet på 60 talet
du kan kolla på vov numret så står det vad det är för modell <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är en 1279'a och den tillverkades mellan 1968-72. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
2takt68
Inlägg: 362
Blev medlem: 24 jun 2009, 23:00
Ort: Härryda

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Detta är ett bra ämne för när man köper en crescent från 62 och uppåt är det väldigt svårt att åldersbestämma den.tidigare än 62 kan man se det på första siffran i ramnummret men man måste veta om det är en 50 eller 60talare.
Är det någon som vet om det finns något ramnummer register som det finns till vespa modeller(plåtvespor) 8) där man får fram både ålder och modell. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Re: vilken årsmodell?

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pallarp skrev:Hej jag har tänkt att snygga till min moped lite, hur gör jag på bästa sätt? Den har blivit ganska rostig och därför tänkte jag lacka och kroma om den. Dessutom vet jag inte exakt vilken årsmodell det är, någon som vet?
Bild
Om det är din moped på bilden så ska du absolut lägga ner tanken
på att lacka om denna fint patinerade klenod - annat är det om de delar
som är rostangripna och som en gång i tiden varit cromade, du behöver
inte croma om - köp nya eller ännu hellre,köp nosdelar för det finns
massor på tradera.
Bevara gamla fina patinerade mopeder i originalskick om det går. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar