1247 med sachsmotor
1247 med sachsmotor
Hur "tabu" är egentligen en hederlig 1247:a "uppgraderad" med en nyare sachs 2vxl hand@motor?
Mvh
Mvh
Skiljer sig fästena från Huskvarnamotorn till sachsmotor? Ursäktar för nybörjarfrågor, men jag innefatta det är bättre att fråga och få svar än att vandra i ovisshet. Hehe. Ska nämligen åka och titta på denna senare idag, men vet att den rasslar något från motorn. Överpris? Lacken är försvarligt skavt på kedjeskyddet och hastighetsmätaren fungerar ej.
http://www.blocket.se/vi/47528354.htm
http://www.blocket.se/vi/47528354.htm
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Det är kapat i motorfästena för att få plats med en sachsmotor. Kolla bakom kedje och svingskydd så ser du om det är bra gjort.
Trots skav på kedjeskydd så är originallacken i riktigt fint skick vad jag kan se och mätare var ett tillbehör.
Svårt att säga något om värdet, eftersom det inte är originalmotorn så skulle jag försöka få ner den i pris.
Trots skav på kedjeskydd så är originallacken i riktigt fint skick vad jag kan se och mätare var ett tillbehör.
Svårt att säga något om värdet, eftersom det inte är originalmotorn så skulle jag försöka få ner den i pris.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
1247 ser inte kapad ut i ramen, men bilderna är lite mörka, jag tror det är en 1248....Den mörk blå färgen fanns inte på 1247 det fanns bara en turkosblå och bärnstens färgad, sen sitter bensinkranen på höger sida och på dom gamla satt den väl på vänstersidan.Jag tror som sagt att det är en okapad 1248....
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
flora skrev:1247 ser inte kapad ut i ramen, men bilderna är lite mörka, jag tror det är en 1248....Den mörk blå färgen fanns inte på 1247 det fanns bara en turkosblå och bärnstens färgad, sen sitter bensinkranen på höger sida och på dom gamla satt den väl på vänstersidan.Jag tror som sagt att det är en okapad 1248....
stopp stopp. tvärtom me soppakranarna. 1240:n den blå ja gjorde ordning va ju tidig me högerkran. sen vart de på vänster på de senare.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Det kanske går att pruta en tusing för det är inte direkt billigt för den röda. Rasslet i den blå kan lätt göra att den blir dyrare totalt sett. Jag vet inte vad det kostar att renovera en Sachsmotor men ett par tre tusen försvinner säkert upp i det blå rätt så snabbt.JMolin skrev:Jag håeller med dig Micke, men den är tyvärr utanför min budget..
Prova gärna både 2vx hand och en fot innan du bestämmer dig om du inte redan har gjort det. Som jag minns det var de handväxlade riktigt störande tråkiga att köra redan som nya medans de fotväxlade är mycket trevliga fortfarande.
nej här tror jag du har fel. titta på toppfästet så ser du att det är förlängt och att motorn sitter väldigt lågt. så måste man göra för att få kedjedrevet i rätt höjd till svingaxeln. ger sämre markfrigång men bättre plats runt förgasaren. men det är inte omöjligt att man kunnat fixa det med adapterplåtar.flora skrev:1247 ser inte kapad ut i ramen, men bilderna är lite mörka, jag tror det är en 1248....Den mörk blå färgen fanns inte på 1247 det fanns bara en turkosblå och bärnstens färgad, sen sitter bensinkranen på höger sida och på dom gamla satt den väl på vänstersidan.Jag tror som sagt att det är en okapad 1248....
om det är så att den är okapad så att huskvarna går dit igen så tycker jag man ska värdera den som en 1247 utan motor + vad ett tvåpetat renoveringsobjekt är värt..
jag har inte koll på kronor för en compact, men nånstans mellan 2/3 och 3/4 av vad en riktig 1248 är värd tycker jag är rimligt maxpris.
erlan