Nope, är bokade till ett kommande projekt...JRA skrev:Du ska inte sälja dom?
Fälgbanor?
Re: Fälgbanor?
Re: Fälgbanor?
Misstänkte nästan det...Cobra5000 skrev:Nope, är bokade till ett kommande projekt...JRA skrev:Du ska inte sälja dom?
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Re: Fälgbanor?
Gammal tråd men det måste väl funka att skriva här ändå
Hur såg dina fälgbanor ut? Jag fick hem idag(efter 3 veckor ) 1,85 och dom var full i rostnoppor
Kommer att ringa i morrn. Lutar nog åt att det får bli vanliga 1.5 i ROSTFRITT.
Re: Fälgbanor?
Jag köpte 17x1,6 Radaelli i krom och dom var jättefina, som nya
Var dina kromade eller "rostfria"? Oavsett så känns det en reklamation dock....
Var dina kromade eller "rostfria"? Oavsett så känns det en reklamation dock....
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Re: Fälgbanor?
Det var kromade, fabrikat Rigida. Hade det varit rostfria som rostat torde det varit världsrekord
Re: Fälgbanor?
Hasse skrev:
Gammal tråd men det måste väl funka att skriva här ändå
Hur såg dina fälgbanor ut? Jag fick hem idag(efter 3 veckor ) 1,85 och dom var full i rostnoppor
Kommer att ringa i morrn. Lutar nog åt att det får bli vanliga 1.5 i ROSTFRITT.
F.n va trist att banorna var rostiga Hasse, det är bara att reklamera.
Dom jag köpte var kanonfina, inga skador eller annat mög.
Var dock på plats i butiken och inspekterade/klämde på bitarna innan lädret öppnades
Mopedheads / Stram Wire Sverige
Re: Fälgbanor?
OK. Ja, det hade ju varit klädsamt om det funnits nån butik häromkring också som sålde halvdåliga moppedelar
Jag börjar bli rätt trött på dessa junkprylar. Tyvärr finns det ju inget alternativ om man inte har den rötan att få tag i NOS.
Men sån tur har då inte jag. Det blir till att bryta,borra,fila,klippa och klistra på skiten man köper.
T.ex kedjeskydd till 529-ramen, ha ha, vilken kvalificerad dynga.Vad jag hört finns det bara en tillverkare av dom.
Och dom är inte lika dåliga allihop heller, en del är ännu sämre Nästan lite humor över alltihopa.
Jajja, alternativet att det inte funnits nåt alls hade ju varit än sämre. Vad jag inte kan fatta i min tröga gamla
träskalle är varför det inte kan göras delar med rätt passform. Tillverkningskostnaden blir väl inte högre om man
t.ex borrar fel hålbild. Borra måste dom ju göra även om det blir tokigt.
Nu har den gamle surgubben gnällt klart för idag.
Jag börjar bli rätt trött på dessa junkprylar. Tyvärr finns det ju inget alternativ om man inte har den rötan att få tag i NOS.
Men sån tur har då inte jag. Det blir till att bryta,borra,fila,klippa och klistra på skiten man köper.
T.ex kedjeskydd till 529-ramen, ha ha, vilken kvalificerad dynga.Vad jag hört finns det bara en tillverkare av dom.
Och dom är inte lika dåliga allihop heller, en del är ännu sämre Nästan lite humor över alltihopa.
Jajja, alternativet att det inte funnits nåt alls hade ju varit än sämre. Vad jag inte kan fatta i min tröga gamla
träskalle är varför det inte kan göras delar med rätt passform. Tillverkningskostnaden blir väl inte högre om man
t.ex borrar fel hålbild. Borra måste dom ju göra även om det blir tokigt.
Nu har den gamle surgubben gnällt klart för idag.
Re: Fälgbanor?
Det kan ju vara lite pyssel det där.
Håller du dig till chromade stålfälgar mellan 1,5 till 1,85 i fälgbredd (wm1 till wm2)
Så tror jag du inte är så styrd av vinkeln på nippelhålen i fälgen. Och som tidigare påpekat så passar däcken inom ditt spann utan problem. Farsan kör tom 110 bredd (långt över 3.00) på 1,5 fälg problefritt i många år.
Jag har byggt en del 17" hjul med alufälgar på 1,85 - 2,50 i fälgbredd (wm2 - wm4) från ebay (som för övrigt fungerar fantastisk tillsammans med paypal från både malaysia och italien) och då är själva nippelgenomföringen genom fälgen längre och således vinkeln på hålet mer kritiskt. Ofta är dessa eftermarknadsfälgar designade för nav med skivbroms, dvs mkt mindre i diameter i infästningen vid ekrarna. Är man då funtad som mig och gillar breda fälgar med stora trumbromsar så hamnar man i problem då antalet kors på ekrar blir begränsat och då ekerlängden direkt påverkad.
För att då få ihop det hela och inte ha kraftiga spänningar redan innan ekrarna är spända kan du behöva gå från 3 till 2 kors och även 2 till 1 kors ekring. Det är helt enkelt så sakerna passar ihop. Ang detta finns mkt att läsa och lära.
På mitt senast bygge blev jag tvungen att enkorsekra med 1,85 alu fälg fram och ett nav på 160mm i diameter pga vinkeln på nippelhålen. Rätt eller fel vet jag inte men det känns mkt stabilt.
På 50-års racet på sviestad i somras såg jag tidiga 50 cc gp cyklar med denna enkorsekring fram. Dock så stora nav att stadiga ekrar behövde böjas runt flänsen på navet för att nå in i fälgen. Bild kan visas senare på detta.
Med vänlig hälsning, ricky
Håller du dig till chromade stålfälgar mellan 1,5 till 1,85 i fälgbredd (wm1 till wm2)
Så tror jag du inte är så styrd av vinkeln på nippelhålen i fälgen. Och som tidigare påpekat så passar däcken inom ditt spann utan problem. Farsan kör tom 110 bredd (långt över 3.00) på 1,5 fälg problefritt i många år.
Jag har byggt en del 17" hjul med alufälgar på 1,85 - 2,50 i fälgbredd (wm2 - wm4) från ebay (som för övrigt fungerar fantastisk tillsammans med paypal från både malaysia och italien) och då är själva nippelgenomföringen genom fälgen längre och således vinkeln på hålet mer kritiskt. Ofta är dessa eftermarknadsfälgar designade för nav med skivbroms, dvs mkt mindre i diameter i infästningen vid ekrarna. Är man då funtad som mig och gillar breda fälgar med stora trumbromsar så hamnar man i problem då antalet kors på ekrar blir begränsat och då ekerlängden direkt påverkad.
För att då få ihop det hela och inte ha kraftiga spänningar redan innan ekrarna är spända kan du behöva gå från 3 till 2 kors och även 2 till 1 kors ekring. Det är helt enkelt så sakerna passar ihop. Ang detta finns mkt att läsa och lära.
På mitt senast bygge blev jag tvungen att enkorsekra med 1,85 alu fälg fram och ett nav på 160mm i diameter pga vinkeln på nippelhålen. Rätt eller fel vet jag inte men det känns mkt stabilt.
På 50-års racet på sviestad i somras såg jag tidiga 50 cc gp cyklar med denna enkorsekring fram. Dock så stora nav att stadiga ekrar behövde böjas runt flänsen på navet för att nå in i fälgen. Bild kan visas senare på detta.
Med vänlig hälsning, ricky