Jag var ute och körde lite till nu i kväll och då gick den faktiskt lite bättre, men man måste köra med nästan stängt spjäll på förgasaren för att det ska gå
Fortfarande inget ork, motorn dör även om man drar ner gashandtaget på tomgång... Jag ska börja med att titta på avgassystemet och förgasaren i alla fall innan jag kollar veven.
Är det förresten någon som vet hur man stannar med den? Hittills har jag stannat den genom att låta den gå på tomgång, men hur är det egentligen man ska stanna den? Där är ju varken pys eller elektrisk dödare.
farsan stoppade alltid motorsågen med choken, han påstod dom blev mer lättstartade då.
det har smittat av sig, för även jag stoppar motorsågar med choken, men alla andra motorer stoppar jag med dödare/stänga av tändning.
så prova med choken.
HVA59 skrev: Jag var ute och körde lite till nu i kväll och då gick den faktiskt lite bättre, men man måste köra med nästan stängt spjäll på förgasaren för att det ska gå
Fortfarande inget ork, motorn dör även om man drar ner gashandtaget på tomgång... Jag ska börja med att titta på avgassystemet och förgasaren i alla fall innan jag kollar veven.
Är det förresten någon som vet hur man stannar med den? Hittills har jag stannat den genom att låta den gå på tomgång, men hur är det egentligen man ska stanna den? Där är ju varken pys eller elektrisk dödare.
Du kanske kan montera en liten diskret återfjädrande strömbrytare någonstans så att du får elektrisk dödare. Den ska kortsluta brytarna när du stannar motorn. Rent elektrisk är det punkten som är kopplad till brytarna, tändspolen och kondensatorn som ska jordas med dödarknapp.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Tack för alla förslag! Men jag tror jag nöjer mig med att stänga med choken, tanken är ju att mopeden ska fortsätta vara 100% original. Och det är den ju inte om man monterar en dödare