Ny i garaget 1207 Trapper?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
ElCabo
Inlägg: 22
Blev medlem: 08 jul 2014, 19:58

Ny i garaget 1207 Trapper?

Inlägg av ElCabo »

Den här kompisen hittade in till mitt garage i dag. Jag tror att det är en 1207 "Trapper", med fotväxlad Husqvarna tvåpetare, finns det något bra sätt att verkligen identifiera den, och veta om det varit en Monark eller Crescent?

Som vanligt när jag gör något så gick det lite för snabbt, jag såg att svingkåpan och verktygslådan fattades, men kan konstatera nu i garaget att det fattas en stor del av bakskärmen, hastighetsmätaren (det satt en snygg kåpa där, så jag trodde inte det skulle vara någon), dessutom verkar det vara fel baklykta.
Mopeden är berövad all sin patina, den är hemmalackad med metalliclack ovanpå dåligt slipad spackling med snygga gardiner utefter tanken :D

Nån som har en bild på hur elanslutningen till motorn skall se ut, det är en riktig härva där idag?

Gnista finns, men efter att ha stått många år är nog förgasaren ordentligt igenkleggad, får se om jag får igång den i helgen efter en rengöring...
Frågan är hur man skall göra en renovering, jag har svårt för annat än original måste jag säga, då skall det vara typ "soft rod" i så fall.

Vet inte om man får efterlysa saker i detta forum, men jag gör väl ett försök, som jag ser det just nu saknar jag alltså:
-Halva bakskärmen
-Svingkåpa
-verktygslåda
-baklykta?
-Hastighetsmätare.

Vet ni om det går att hitta allt detta?
bild 5.JPG
bild 5.JPG (481.1 KiB) Visad 833 gånger
bild 4.JPG
bild 4.JPG (419.2 KiB) Visad 833 gånger
bild 2.JPG
bild 2.JPG (445.89 KiB) Visad 833 gånger