ben/stänkskydd med fotplattor till compact/MCB sökes

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
KBC
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 okt 2009, 23:00

ben/stänkskydd med fotplattor till compact/MCB sökes

Inlägg av KBC »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har MCB 1240 Compact. Till denna compacten ska det sitta ben/stänkskydd med fotplattor

Min undran. Har någon möjligtvis sådana, kanske sett eller vet vem man kan fråga.

Bild på modellen finns på denna siten under MCB mobeder/Compact & Golden Champ

mvh
KBC <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo jag har exakt likadan som saknar samma prylar jag la in en förfrågan på forumet under "köpes" för ngr. månader sedan. Men ja lovar det har inte hörts ett skit så det verkar nog vara rätt kört att hitta dessa prylers. Så du får nog göra som jag sitta å höka på tradera. det var ute ett NOS universalskydd i plåt till compact för ngn vecka sedan som jag hade tänkt bjuda på. Men det togs bort innan auktionen gått ut (han fick nog ett hett erbjudande) <!-- </EdIndex> --></div>
KBC
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 okt 2009, 23:00

Inlägg av KBC »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK. Jo jag har allt sökt ett tag. Bytte ut bromspedalen till en ordinarie, tills något dyker upp. Har nog aldrig sett en sådan modell fullt utrustad vad jag minns. 67:a <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan bara meddela att jag har värre otur! Jag har nämligen haft både fotplattor å benskydd men det var långt före jag hittade den här mopeden. Å eftersom man inte kan spara på allt lade jag ut dom på tradera för två år sedan. Tror du att jag ångrar mig eller...?Desutom var skyddet samma färg som min moppe buääähhh :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
KBC
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 okt 2009, 23:00

Inlägg av KBC »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ha ha ja så kan det gå. Vad fick du för dem? :D sorry <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag tror ca 1000kr totalt men det skyddet var sprucket lite i kanten. tyvärr är dessa skydd tillverkade i riktig bajsplast å spricker skitlätt :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

benskydd

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej otursgubben och du som letar i motvind.
TIPS: Det måste ju gå att gjuta egna skydd eftersom dom är i bajsplast.
Naturligtvis vet jag att detta ej är gjort i en handvändning men för
er här på forumet borde det vara en enkel match för ni verkar ju
vara hur duktiga som helst - vem känner sig manad? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kom 2 min för sent till Uppsalamarknaden, en uppköpare före mig köpte ett felfritt benskydd blått för 400;-, när jag senare gick förbi honom så stod den till salu för 1500;- :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Re: benskydd

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Hej otursgubben och du som letar i motvind.
TIPS: Det måste ju gå att gjuta egna skydd eftersom dom är i bajsplast.
Naturligtvis vet jag att detta ej är gjort i en handvändning men för
er här på forumet borde det vara en enkel match för ni verkar ju
vara hur duktiga som helst - vem känner sig manad?

jarru grannen inte är det ngr problem att gjuta av ett dyligt.. men det som jävlas lite är ju att det får inte ha ngn baksida..En vanlig kåpa har ju alltid en insida som inte syns. Då gör det inget om den sidan blir lite rå i finishen. Men ett benskydd ska ju vara slätt på bägge sidor å det gör det hela bra mkt mer komplicerat. Man kan ju gjuta skyddet baklänges å på så sätt få den jobbiga insidan slät å därefter slipa å sprutspackla utsidan men har man slipat polyester ngn gång förut så undviker man det gärna i framtiden. sedan får man nog räkna med minst en 5hunka för materialet.för att inte tala om tiden.
så med det i bakfickan betalar man nog hellre en busing å ser gla ut..
föressten har du snö på din gård? här hos mig är det nog ca 1cm.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Benskyddet som såldes på tradera var tillbehörskyddet i plåt som inte passar till fotplattorna.
1240'n plast skydd har en annan utformning och är naturligtvis oftast trasiga eftersom de är av plast.
Har inga bilder på denna burk, tyvärr. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar