Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor
Inlägg: 851
Blev medlem: 22 okt 2014, 09:16
Ort: Bollnäs kommun

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av JoNo »

56:an skrev:
JoNo skrev:
56:an skrev:ser gängan till hålskruvarna för styrkåpan ut att vara M14x1
Inlägget förefaller ej vara bergsäkert. Tror nog Erlans inlägg var en uppmaning till TS att kolla noga för att slippa extrajobb.
Du skriver inget i inlägget som citatet är hämtat från att du använt gängtolk.
Menar inget illa med detta inlägg, vill bara klargöra min uppfattning.
När jag rekommenderat gängverktygen M14x1 så tror jag TS kan uppfatta konstaterandet av gängan som tämligen säker men av någon anledning är det inte med i ditt citat.

Jag tycker ditt inlägg saknar saklig relevans och kan snarare uppfattas som mot mig och för erlan.
Men läs vad som skrivs och framförallt vad du själv skriver. Det är du som nu två gånger nedvärderar mig, vad har jag gjort dig?? Du skriver om påhopp etc hela tiden i många trådar. Kanske dags å betänka hur du själv beter dig mot andra...
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av Sura »

Ja, jag tror oxå att det är dags för 56:an att ta en paus, för det är flera som börjar tröttna på dig och dina påhopp.
Jag lessnade när det snackades packboxar och du istort sett idiotförklarade mig och mitt inlägg, lite roligt var det iofs då jag jobbar hela dagarna med lager/tätningar och dessutom kör en tätnings svarv..... 8)
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av billykid »

Nu ska vi vara snälla.... ... :wink:

Har även jag sagt dumma saker och tyckt annat.... slider_anon.gif

PS man får vara ödmjuk, alla tycker/tror/vet ju inte lika. Man får
ta vissa coments med lite salt så att säja & inte starta nåt krig... :D
Senast redigerad av billykid den 09 sep 2015, 11:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av pnilz »

56:an är avstängd till den 4/10 tror jag det blev sen skulle han få chans att återvända efter kontakt med Jossan.
HSE
Inlägg: 5534
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av HSE »

pnilz skrev:56:an är avstängd till den 4/10 tror jag det blev sen skulle han få chans att återvända efter kontakt med Jossan.
Synd tycker jag, han rörde onekligen om i grytan ibland :D
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av billykid »

HSE skrev:
pnilz skrev:56:an är avstängd till den 4/10 tror jag det blev sen skulle han få chans att återvända efter kontakt med Jossan.
Synd tycker jag, han rörde onekligen om i grytan ibland :D
Håller med...... :!:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av Raketsport »

billykid skrev:
HSE skrev:
pnilz skrev:56:an är avstängd till den 4/10 tror jag det blev sen skulle han få chans att återvända efter kontakt med Jossan.
Synd tycker jag, han rörde onekligen om i grytan ibland :D
Håller med...... :!:
Jag kan inte accepterar vredesutbrott varannandag för lite och ingenting. Man får lov att acceptera andras åsikter och diskutera på vänligt sätt även om man inte håller med, annars förtar det den trevliga stämningen på forumet. Kan man inte diskutera i grupp utan att känna sig attackerad av andra personers åsikter så ska man nog ta en paus på en månad.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av pnilz »

Raketsport skrev:
billykid skrev:
HSE skrev:
pnilz skrev:56:an är avstängd till den 4/10 tror jag det blev sen skulle han få chans att återvända efter kontakt med Jossan.
Synd tycker jag, han rörde onekligen om i grytan ibland :D
Håller med...... :!:
Jag kan inte accepterar vredesutbrott varannandag för lite och ingenting. Man får lov att acceptera andras åsikter och diskutera på vänligt sätt även om man inte håller med, annars förtar det den trevliga stämningen på forumet. Kan man inte diskutera i grupp utan att känna sig attackerad av andra personers åsikter så ska man nog ta en paus på en månad.
Håller med...... :!:
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av Hynboholm »

pnilz skrev:
Raketsport skrev:
Jag kan inte accepterar vredesutbrott varannandag för lite och ingenting. Man får lov att acceptera andras åsikter och diskutera på vänligt sätt även om man inte håller med, annars förtar det den trevliga stämningen på forumet. Kan man inte diskutera i grupp utan att känna sig attackerad av andra personers åsikter så ska man nog ta en paus på en månad.
Håller med...... :!:
Håller med........ :!:
Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 691
Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
Ort: Trollhättan

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Hej!

Om man har raderat en hel del av sina inlägg så har man klart visat hur man känner inför att medverka på ett forum?
Det är verkligen dålig stil mot forumet att göra trådar till mer eller mindre obegripliga genom att radera sina inlägg.

I övrigt hoppas jag förstås att det finns alternativa sysselsättningar till detta forum och att saker o ting löser sig.
Jag läser de inlägg som intresserar mig och ignorerar det som inte förtjänar att läsas, enkelt!
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av zappafan »

ZVEZDA M50 skrev:Hej!

Om man har raderat en hel del av sina inlägg så har man klart visat hur man känner inför att medverka på ett forum?
Det är verkligen dålig stil mot forumet att göra trådar till mer eller mindre obegripliga genom att radera sina inlägg.

I övrigt hoppas jag förstås att det finns alternativa sysselsättningar till detta forum och att saker o ting löser sig.
Jag läser de inlägg som intresserar mig och ignorerar det som inte förtjänar att läsas, enkelt!
+ 1 på den..... thumb_up
Användarens profilbild
tompas11
Inlägg: 746
Blev medlem: 03 mar 2011, 00:00
Ort: Bästmanland

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av tompas11 »

Ja det är ett otyg att radera sina inlägg. Kan man inte stå för sina inlägg så är det bättre att inte skriva några alls.
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av Rolle »

Om vi ändå skall fortsätta tala om ämnet 56:an och frångå trådens ursprungliga syfte, så tror jag att hans s.k. vredesutbrott har legat latent en längre tid. Många användare här på forumet ger honom då och då, direkt eller indirekt (läs mellan raderna), gliringar för vad en del uppfattar som ryssvänlighet.
Oavsett om 56:an är höger- eller vänsterman, så är det direkt oförskämt att låta sådana diskussioner florera på ett forum likt detta. Dessutom tror jag, att några få stör sig ohyggligt på det faktum att hans inlägg finns i nästan varje tråd...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av Raketaren »

Hynboholm skrev:
pnilz skrev:
Raketsport skrev:
Jag kan inte accepterar vredesutbrott varannandag för lite och ingenting. Man får lov att acceptera andras åsikter och diskutera på vänligt sätt även om man inte håller med, annars förtar det den trevliga stämningen på forumet. Kan man inte diskutera i grupp utan att känna sig attackerad av andra personers åsikter så ska man nog ta en paus på en månad.
Håller med...... :!:
Håller med........ :!:


Håller med........ :!:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Gänga styrkåpsskruv Crescent Raket

Inlägg av Raketsport »

Jag såg inte förrän idag att inlägg raderats. Jag gav en tidsfrist innan inaktivering för att han skulle hinna hämta viktiga pm och kontakter. Mycket tråkigt att han använt den tiden till att radera inlägg. Det visar att det inte finns någon förståelse om varför han blev tillfälligt inaktiverad. Tyvärr.

Det man skriver på nätet blir "offentliga dokument" som genom publisering gett godkännande att visas.

Ang. Rolles inlägg. Visst har några retats eftersom det var mycket om ryssland under ett års tid. Har inget emot ryssvänliga åsikter, folk får tycka vad dom vill, men det är fel forum att diskutera det på. Dessutom var det i en mängd olika trådar. Sånt gör att folk inte ids läsa på forumet och irritation kan lätt uppstå.
Jag som läser här så gott som varje dag har sett att gliringarna gått åt båda hållen. 56an har själv inte varit dålig på att dela ut kängor redan innan "ryss-tiden". Man får räkna med att tåla att behandlas hur man själv behandlar andra.

Men detta är först och främst ett mopedforum där man ska kunna prata vänskapligt med varanda och ge tips och råd även om råden ibland skiljer sig åt.
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar