Kabeldragning på flaka

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Kabeldragning på flaka

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag håller på att göra slutmonteringen på hojen men blir inte riktigt klok på hur kablarna skall dras då jag som tidigare nämnt inte själv har skruvat isär hojen utan fått den i en låda.
Det jag undrar är om någon hade haft lust att klämma ett par bilder på kabeldragningen och då primärt dragningen vid växelmekanismen. Jag fattar inte riktigt hur det är tänkt och vilken kabel som skall gå genom hålet i motorn osv.
Vore också tacksam om någon kunde klämma ett par bilder på strömkblarna vart sammanfogningar och sånt sitter

Tacksam för hjälp <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vaddå, kabeldragning vid växelmekanism ?? har du huskvarnamotor eller vaddå ? ?

på en sachsmotor drar man kablarna bakom motorn i ramverket, sockerbit ovanför övre motorfästet, brukar pula in den i ramen, när det är färdigkopplat så syns den inte <!-- </EdIndex> --></div>
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->He he
Jag uttryckte mig nog lite klumpigt.
Vad jag undrade över var inte kablar utan växelvajer, kopplingsvajer, osv. använde fel terminologi.

Jag har emellertid fått ihop det nu, hittade en bra beskrivning på nätet och fick hjälp av en polare som skickade lite bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar