Dekal Husqvarna lyx.

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
srkjell
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 sep 2016, 21:26

Dekal Husqvarna lyx.

Inlägg av srkjell »

Hejsan,

håller på med en totalrenovering av en Husqvarna 4112 -1960. Då skicket på lacken var så dålig så var det inte annat å göra än att köra in den på bläster och så fort temperaturerna börjar stiga något så blir det lackering. jag har dock maskerat dekalerna ni ser baktill placerade under sadeln med hjälp av flera lager silvertejp. Jag är inställd på att maskera dekalen vid lackering för att sedan klarlacka över hela alltet, men hade faktiskt varit å föredra att få tag på fräscha dekaler, nu när all annan patina ändå är borta. Tankdekalerna till "lyxmopparna" finns att få tag på hos flera återförsäljare, men de resterande två har jag inte hittat.

Finns det någon som vet vart dessa dekaler finns att köpa? Eller någon som vet vart man skall vända sig för att få dem producerade, till en rimlig peng? Finns såpass många mopedmodeller (samtliga Husqvarna-lyx mopparna) som har dessa dekaler så vore rimligt om någon sålde dekalsatser till dem, men så verkar tyvärr inte vara fallet.

Vet att jag är på lite fel forum, men tänker att det antagligen finns någon med koll här. Tack på förhand!

Lånade en bild som kanske kan hjälpa.
Bilagor
husqvarna-61.jpg
Användarens profilbild
bryggaren
Inlägg: 1068
Blev medlem: 16 maj 2009, 23:00
Ort: Norra Uppsala

Re: Dekal Husqvarna lyx.

Inlägg av bryggaren »

Jag har hört talas om Autoarkiv i Sunne som tydligen har dekaler till bl.a. mopeder, hör med dom.
srkjell
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 sep 2016, 21:26

Re: Dekal Husqvarna lyx.

Inlägg av srkjell »

bryggaren skrev:Jag har hört talas om Autoarkiv i Sunne som tydligen har dekaler till bl.a. mopeder, hör med dom.
Tack för tipset!
srkjell
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 sep 2016, 21:26

Re: Dekal Husqvarna lyx.

Inlägg av srkjell »

Tänkte bara meddela att jag varit i kontakt med auto arkiv, dem hade varenda dekal! Snabbt och smidigt togs dem fram och skickades iväg, oerhört trevliga och hjälpsamma är dem, maken och hustrun vars namn jag glömt som driver verksamheten.
Dekalerna är jättefina.
Skriv svar