Puch mexico

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Mannebror1
Inlägg: 3
Blev medlem: 19 mar 2017, 00:47

Puch mexico

Inlägg av Mannebror1 »

Hej!
Har köpt mig en mexico men fattar inte varför tankens hål är 5mm för korta finns det två olika tankar eller har jag fått tag i en från en dakota? Tanken jag har har bara ett emblem och emblemet sitter ej i någon fördjupning eller vad man ska säga så undrar vad det är för tank men den liknar ju en sån som dakotan har så fattar inte :shock: .
Har någon här på forumet delar till en mexico så är det bara att höra av sig :D
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Puch mexico

Inlägg av Raketsport »

Först och främst: Grattis till Mexico köpet. De växer inte på träd precis.
Är inte helt hundra men jag tror inte tanken är identisk med dakotan. Ska kolla lite i kataloger.
//Jossan
Josefine Andersson
PUCH-60
Inlägg: 853
Blev medlem: 01 apr 2011, 23:00
Ort: Gotland

Re: Puch mexico

Inlägg av PUCH-60 »

Jag sitter och tittar i en katalog från 1970, där visas en tank med lilla tanklocket i plast med gängor
och utan försänkning för enblemen nr367.3.22.000.2/26 men den är ersatt av nr 367.1.22.000.2
men den finns ingen bild på. Har du en tank med stora tanklocket och utan försänkning för enblemen
är den nog till dakota 1966-67 Dakota tank passar inte på mexico.
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Mannebror1
Inlägg: 3
Blev medlem: 19 mar 2017, 00:47

Re: Puch mexico

Inlägg av Mannebror1 »

Tackar!
Ja detta hade jag i åtanke när jag köpte den, ska nu till helgen köpa en motor till den och det är originalet 4växlad (inte crik-krak eller punglåda) utan en riktig så att säga.
Ja då kan det nog vara så att det är en dakota tank för min har det stora tanklocket+ fördjupningen i emblemet men fattar inte för dakotan trodde jag hade fördjupning på båda sidorna av tanken o min har det bara på vänstersidan.
Skriv svar