Crescent 1144 värde

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
tobbeleijon
Inlägg: 127
Blev medlem: 11 sep 2015, 20:00
Ort: Hammarstrand

Crescent 1144 värde

Inlägg av tobbeleijon »

Vad kan min 1144 tänkas vara värd?
Blir ju bara skambud om man skulle lägga ut på facebook.
Crescent 1144 ram, med Sachs 2vxl hand.
Bilagor
Screenshot_2017-04-05-10-29-54.png
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Crescent 1144 värde

Inlägg av HSE »

Beror på om den startar och går bra, 4-5 tusen skulle jag säga...
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Crescent 1144 värde

Inlägg av erlan »

det där med att värdera mopeder bara på en bild, är ju svårt.
olika modeller är ju lite olika populära i olika landsändar.
objekt med mycket jobb brukar heller inte öka i pris på våren, som fina körbara moppar gör.
som den står på bilden, och i glesbygd(?), kanske man inte får mer än 1500-2000. om ens det?
värdet fördubblas nog i vilket fall som helst om den är körbar så den går att provköra.
beror på hur stor moppehobbyn är där uppe?
och dom enda delar som har nåt "slaktvärde" är väl bakskärmen, tanken, och motorn om den är så frisk att du vågar sälja den med garanti?

vad är skambud på facebok? en femhundring?

erlan
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Crescent 1144 värde

Inlägg av Raketsport »

1144:an är en ganska ovanlig modell som man sällan ser till salu. Däremot så är det efterfrågan som styr priset och tyvärr så ser nog inte många skillnaden på en vanlig stummis mot denna mer lyxiga variant. Värdet är jättesvårt att säga. Det är alltid vad någon är villig att betala och det vet man inte med udda modeller, men jag tror HSE ligger rätt nära i gissningen.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Crescent 1144 värde

Inlägg av erlan »

problemet med det här exemplaret är väl att det inte är mycket 1144 kvar?
det är väl bara bakskärmen och ev framskärmen om den går att rädda?
framskärmen ser i alla fall knäckt ut på bilden? och det är väl en hel del jobb bara innan den går att provköra?

erlan
Användarens profilbild
tobbeleijon
Inlägg: 127
Blev medlem: 11 sep 2015, 20:00
Ort: Hammarstrand

Re: Crescent 1144 värde

Inlägg av tobbeleijon »

erlan skrev:problemet med det här exemplaret är väl att det inte är mycket 1144 kvar?
det är väl bara bakskärmen och ev framskärmen om den går att rädda?
framskärmen ser i alla fall knäckt ut på bilden? och det är väl en hel del jobb bara innan den går att provköra?

erlan
Framskärmen är hel, och den startar och går. Men under 3000 säljer jag den aldrig kan jag säga dig. Då får den gärna stå i många år till.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Crescent 1144 värde

Inlägg av erlan »

jag trodde inte den var körbar när det inte finns drev och kedja.
och inte heller bensinkran och bensinslang på bilden.
på bilden ser det ut som skärmen är lite "vikt" precis där den passerar gaffeln.
vidvinkelobjektiv som luras? jag har sett liknande konstigheter med bilder förr.
nya annonser med uppdaterade bilder ger nog bättre gensvar, om du använt den här bilden i dina annonser.
får du inte vad du vill ha för den, så håll utkik efter en frisk flintamotor, och sälj sachsen löst.
då borde den väl bli mer lättsåld? hittar du ett par fina kromade hjul till vettigt pris på nån marknad eller liknande så borde det löna sig att komplettera med dom också.

erlan
Användarens profilbild
tobbeleijon
Inlägg: 127
Blev medlem: 11 sep 2015, 20:00
Ort: Hammarstrand

Re: Crescent 1144 värde

Inlägg av tobbeleijon »

erlan skrev:jag trodde inte den var körbar när det inte finns drev och kedja.
och inte heller bensinkran och bensinslang på bilden.
på bilden ser det ut som skärmen är lite "vikt" precis där den passerar gaffeln.
vidvinkelobjektiv som luras? jag har sett liknande konstigheter med bilder förr.
nya annonser med uppdaterade bilder ger nog bättre gensvar, om du använt den här bilden i dina annonser.
får du inte vad du vill ha för den, så håll utkik efter en frisk flintamotor, och sälj sachsen löst.
då borde den väl bli mer lättsåld? hittar du ett par fina kromade hjul till vettigt pris på nån marknad eller liknande så borde det löna sig att komplettera med dom också.

erlan
Japp! Har letat efter flinta motorn men inte riktigt hittat nån. Får hålla ögonen öppna.
Skriv svar