Ersätta bensintank skoterett? Och däckfråga..

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
srkjell
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 sep 2016, 21:26

Ersätta bensintank skoterett? Och däckfråga..

Inlägg av srkjell »

Hej,

1. Bensintanken på min skoterett är katastrofal, många äldre försök till tätningar som ej håller tätt, skarvar som vibrerat sönder och därmed läker och dessutom har en av tankens plåtbitar för fastsättning vibrerat sönder.
Att få tag på en original-tank i bra skick känns ju svårt? Finns det någon som har ersatt denna bensintank med en annan, där monteringen fungerat bra och storleken varit rätt? Tacksam för tips!

2. Dessutom har nu det gamla värnamo-däcket spruckit och pyser luft.. Behöver bytas. har läst här på forumet om någon som ersätt originaldäcken med några med större ytterdiameter för att på så sätt få upp farten lite. Min moped är stark men stannar tvärt och övervarvar på 44 km/h, vet någon vilka däck som använts?

Tack på förhand!
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Ersätta bensintank skoterett? Och däckfråga..

Inlägg av pnilz »

Hej

på min hade jag ett 3,50-10 istället för ett 3,00-10 det gör lite på farten men det var problem med utrymme så jag fick ta bort ena kedjeskyddet för att inte däcket skulle ta i. Bytte även bakdrev till ett från Tomos till 22kuggar det gjorde stor skillnad. men då fick jag svarva en distans för att drevet skulle passa.

du har PM om tanken.

danne
srkjell
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 sep 2016, 21:26

Re: Ersätta bensintank skoterett? Och däckfråga..

Inlägg av srkjell »

Tackar för dem tipsen! Då kanske det blir 3.00-10 däck som original ändå, men med tomos drev. :)
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Ersätta bensintank skoterett? Och däckfråga..

Inlägg av pnilz »

Bilder
Bilagor
IMG_0966.JPG
IMG_0965.JPG
Skriv svar