Cr2000 byte

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis!! Kul att det går att göra fynd ännu! :D
Och jag instämmer, renovera inte! <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68
Inlägg: 362
Blev medlem: 24 jun 2009, 23:00
Ort: Härryda

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Renovera inte en tvätt och lite vax så bli det nog perfekt.
Kan bara grattulera den är ju komplett också vad jag kan se det hör ju inte till vanligheterna.
Men en 59a är det väl inte? 56 eller 57 tippar jag på men det ser du på ramnr första siffran är då 6 eller7.
Grattis igen till ett riktigt fynd oregonian_congratulations.gif slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är avundsjuk, det sticker jag inte under stol med :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan bara hålla med renovera inte utan smörj upp den bara och behåll den underbara patinan.. :) kan hålla med Conrad jag gläds med dig..har ju nästan en likadan...men den blev en smula dyrare i inköp.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
livan
Inlägg: 71
Blev medlem: 30 sep 2009, 23:00
Ort: Hultsfred

Inlägg av livan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kollade på ramnumret o vist är det en 57:a
Men enligt raketsport(Nymans mopeder)ska det vara
svart o silver färgade tank märken.kan det vara en sen 57:a
mvh
Livan <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68
Inlägg: 362
Blev medlem: 24 jun 2009, 23:00
Ort: Härryda

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det stämmer nog för du har samma tankmärke som jag hade på min 58a så det är nog en sen 57a du har och den är ju så frän 8) .
Skulle ladda upp en bild men lyckades inte sorry. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gratuuulerar till årets affär!! oregonian_congratulations.gif
den gubben måste ha vart kanon i arslet.. :roll:
Nog vet ja du hade bråttom att packa å undvek att kolla i backspeglarna :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vore kul att få äga en sådan skönhet till moped - skulle nog kunna tänka mig att lägga ett bud den dagen du bestämmer dig för att sälja.... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="dr.novolette"]gratuuulerar till årets affär!! oregonian_congratulations.gif
den gubben måste ha vart kanon i arslet.. :roll:
quote]

Heh, menar du att gubben var skön i stjärten? <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->int direkt :oops:
Det är mycket som kan bli fel " riktigt på fyllan" menade ja ju (vilket jag tror du nog förstår) men jag ha faktiskt märkt att det kan bli många missuppfattningar när man sitter å klottrar så man får passa sig lite ibland.. :oops:
En gång var det en kille som ville backa ur en traderaaffär för att jag i mitt vinnarmail hade kallat förgasaren för "förknasare"
han trodde den var defekt :shock: uj uj så det kan bli.. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Många Sköna raketare här på forumet förstår nog det mesta om än
det kan vara svårt med språket ibland - ta bara alabamamannen som
säger en sak o menar en annan :shock: Borde inte den mannen ha
en "god man" snart som sätter köpstopp för tid och evighet.
Han har snart sprängt gränsen för vad frun klarar att acceptera och så
går han o toppar sin lilla nätta samling med en japslåda med gamla motordelar från medeltiden.... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sniff...Sniff...tycker de luktar en smula missunsamhet :lol: Har snart tripplat det jag gav för japsgrejorna & har d mesta kvar :nod: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Alabamamannen skrev:Sniff...Sniff...tycker de luktar en smula missunsamhet :lol: Har snart tripplat det jag gav för japsgrejorna & har d mesta kvar :nod:
Jamen då är du ju förmögen och kan köpa min Fan Far :D <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen
Inlägg: 570
Blev medlem: 05 mar 2009, 00:00
Ort: Boden

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Råkade köpa en Bjarne Borgare :oops: så jag måste börja spara igen <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmm.. alabamamannen black.! jag kanske ska bjuda på funfaren..har ju kåpsatsen :roll: :twisted:
nä skojar bara int ska man vara taskig.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar