Apollo

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Apollo

Inlägg av HVA59 »

Jag funderar på en Apollo Z-2 moped från 1955, har varit ock kollat på den idag.
Där är en hel del defekter, slangar, handtag, kilrem, bensinkran, sadel, mm är slut. Skicket är patinerat smårostigt originalskick. De flesta delar/kåpor finns med, förutom verktygslådan.
Bensintanken är rostig innuti, och värst av allt, ingen gnista på motorn, som i övrigt verkar fin invändigt.
Dessutom har någon plockat bort fjäderelementen i framgafflen och "stelopererat" den med två rundstavar som håller upp fjädringen :roll: ...
Jag undrar lite vad värdet kan vara... Och om/var man kan hitta delar till en sådan?
ap55z2a.jpg
ap55z2a.jpg (43.16 KiB) Visad 1000 gånger
en sån är det, dock inte den på bilden
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Apollo

Inlägg av HSE »

Värdet är svårt att svara på som ofta när motorn i inte fungerar. Räkna med en tusenlapp för tändspole mm för att få den körklar, delar till Viktoria motorn är relativt dyra... Men samtidigt är den relativt komplett så jag skulle ge runt 3-4 tusen för den. Lycka till, intressant projekt.
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Apollo

Inlägg av HVA59 »

Okej, runt 4000 var vad jag tänkte också, men han vill ha mer...
Det är dock ingen Victoriamotor, det är en remdriven Zundappmotor. Så det är nog svårare att hitta delar till den än till en Victoria.
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Skriv svar