Compact - hur sitter röret till stödet

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
lupac
Inlägg: 4
Blev medlem: 01 feb 2016, 08:34

Compact - hur sitter röret till stödet

Inlägg av lupac »

Mitt i demonteringen av min Compact. Stödet saknas, så ett nytt är beställt. MEN: det lilla röret som stödet sitter fast i verkar vara skogssvetsat :| . Sitter inte helt vågrätt, och svetsarna är inte vackra eller kompletta... Innan jag lackar ramen så vill jag så klart svetsa fast det på rätt plats, men hur skall röret egentligen sitta "original"? Jag kan se hur ena änden skall sitta i det halvrunda urtaget på motorfästet, men blir inte klok på hur det skall sitta på andra sidan och samtidigt bli vågrätt (vinkeln baktåt är inget problem). Är det någon vänlig skäl som kan knäppa ett par bilder från höger och vänster sida så jag kan svetsa fast det på rätt plats och rätt vinkel i våg. Må Sachsgudarna vara med er!
Skåning
Inlägg: 254
Blev medlem: 22 apr 2018, 07:42
Ort: Lund

Re: Compact - hur sitter röret till stödet

Inlägg av Skåning »

Hej, inte riktigt säker på vad du menade / ville se, men tog några dåliga bilder lite snabbt på en 1248:a "projektram" som jag har ståendes.
Har dock aldrig haft något stöd monterat på den (inköpt precis som på bild) så jag vet inte hur rätt den är, men den är mest troligt inte omsvetsad där.
20180629_145905.jpg
20180629_145844.jpg
20180629_145810.jpg
20180629_145747.jpg
Hoppas att det kan hjälpa dig lite ivf. Annars får du prova dig fram, punkta dit röret, på med stödet och se hur det blir i nerfällt / uppfällt -läge och sen helsvetsa det när du blivit nöjd med placeringen. Kolla bara så att du har "klacken" som håller stödet i position i rätt läge först, annars blir det inget bra...
Andreas.
lupac
Inlägg: 4
Blev medlem: 01 feb 2016, 08:34

Re: Compact - hur sitter röret till stödet

Inlägg av lupac »

Tack skåning! Mycket hjälpsamt. Ser att det inte sitter som det skall, så det blir att testa sig fram.
Skriv svar