Dubbdäck

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Moppglider
Inlägg: 65
Blev medlem: 10 aug 2009, 23:00
Kontakt:

Dubbdäck

Inlägg av Moppglider »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är det snart halt även söderut i vårt avlånga land. Vet någon var man kan köpa dubbdäck till en Crescent Compact? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
mallgroda
Inlägg: 421
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:00
Ort: Skövde

Inlägg av mallgroda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var bor du? jag har två liggandes som jag inte använder efter att mopeden har slutat användas som vintermoppe <!-- </EdIndex> --></div>
Moppglider
Inlägg: 65
Blev medlem: 10 aug 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Moppglider »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, högst intressant, jag bor i Stockholm. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
mallgroda skrev:Var bor du? jag har två liggandes som jag inte använder efter att mopeden har slutat användas som vintermoppe

fan vad moppen (compacten) på din avatar är lik "grannens" fd. dessutom är även blomsterarrangemanget i bakgrunden jäkligt likt grannens (han har gröna fingrar minsann) kan det vara den eller är det bara en tillfällighet..kul iaf.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
mallgroda
Inlägg: 421
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:00
Ort: Skövde

Inlägg av mallgroda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dr.novolette. Det är med all säkerhet inte din "grannes" fd så det är bara en tillfällighet. Jag köpte Compacten för fyra år sedan som tredje ägare för att använda den som vintermoppe till och från jobbet. Då blev nämligen Dakotan renoverad och slutade rulla som vintermoppe. Compacten en siljanblå -72:a hade bara rullat ca 1300 mil och kördes året runt, andra vintern var jag i kontakt med en däckfirma där jag bor och köpte nya lite grovmönstrade däck (inte cross !) och lät dom sätta i 3 mm dubb. Det är riktigt roligt att köra moppe på vintern när däcken greppar och man inte behöver vara livräd att köra omkull när det är isgata och oplogat. Sommaren därpå fyllde dottern 15 och ville ha Compacten men ville ha en RÖD Compact. Så det var bara att sätta igång att göra i ordning den. Slutresultatet blev lite mer än nyskick så även den har slutat användas som vintermoppe. Däcken till salu 300 kr för båda hämtas på plats <!-- </EdIndex> --></div>
Moppglider
Inlägg: 65
Blev medlem: 10 aug 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Moppglider »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, vore kanon om du skulle kunna skicka dubbdäcken till mig. Betalar 300 + frakten om de är fräscha. <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just dubb är väl inte så vanligt, men finns väl o få tag på..

Lite svårt o få tag på dubbat crossdäck till moped likaså, altså är det allra bäst att göra dubben själv, dock är det inte o rekommendera o köra på torr asfalt med dubben, eftersom man studsar:P

Men som du säger, så är det så grymt skoj o köra moped/cross/mc, med dubbat däck o inte behöver vara skrajj för o ramla:P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
mallgroda
Inlägg: 421
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:00
Ort: Skövde

Inlägg av mallgroda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Moppglider skrev:Hej, vore kanon om du skulle kunna skicka dubbdäcken till mig. Betalar 300 + frakten om de är fräscha.
Jag hör av mig via E-mail <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar