Storlek på bromsbackar till dessa?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
EfraimBarkbit
Inlägg: 20
Blev medlem: 21 aug 2018, 16:34
Ort: Borensberg
Kontakt:

Storlek på bromsbackar till dessa?

Inlägg av EfraimBarkbit »

Tjenare,

Vad jag kan mäta mig fram till är det 105mm bromsbackar till dessa?
Kan det stämma?
Var ute i stressets tecken och han bara snabbt mäta på dessa med skjutmått, men tror jag kom fram till 105mm :D
Passar isåfall ombyggnadssatsen som finns för att få bort kulorna och ersätta det med vanliga kullager?

Bild
Bild
Bild

MVH Erik.
__________________________________________
Mustang Mamba - "Grå Liket"
Mustang Mamba - SuperMotard
Mustang Cobra 2000
Mustang Cobra 5000
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Storlek på bromsbackar till dessa?

Inlägg av erlan »

Det är troligt att det är 105 mm bromsar, när det står grimeca på naven.
när det är grimecahjul så har du troligen 32mm lagerlägen i navet, då behöver du bara mäta ut ett distansrör mellan lagren för att montera spårkullager. kolla så det inte sitter sådana där redan.

erlan
Användarens profilbild
EfraimBarkbit
Inlägg: 20
Blev medlem: 21 aug 2018, 16:34
Ort: Borensberg
Kontakt:

Re: Storlek på bromsbackar till dessa?

Inlägg av EfraimBarkbit »

erlan skrev: 10 jun 2020, 13:46 Det är troligt att det är 105 mm bromsar, när det står grimeca på naven.
när det är grimecahjul så har du troligen 32mm lagerlägen i navet, då behöver du bara mäta ut ett distansrör mellan lagren för att montera spårkullager. kolla så det inte sitter sådana där redan.

erlan
Tack för svaret :D

Jag hade nog hoppats på att jag inte var helt ute och cyklade som sagt, men då kan jag beställa det och montera :D

Jag har gjort det på en gammal 617 har jag för mig, men hann inte plocka isär på denna och mäta upp lägena på den som sagt var, men då är det troligen det jag får gå efter som sagt var.
Jag tyckte mig se att det var kulor i denna nämligen, men skall ta mig en extra titt på detta när jag kommer till garaget :D
__________________________________________
Mustang Mamba - "Grå Liket"
Mustang Mamba - SuperMotard
Mustang Cobra 2000
Mustang Cobra 5000
Skriv svar