Som jag tänker, och snart kommer att prova, är att byta ljusspolen till en som ger 35 W och köra med en 35/35 W halogenlampa för framlyktan (se bild). Alltså att den ljusspolen matar bara framlyktan (och troligen även signalhornet, eftersom det inte används så ofta).
För bakljus, bromsljus och ev. ljus i hastighetsmätare tänker jag 12 VDC LED och en komplementljusspole (bakljusspole) som ger 3 W AC. Till detta en spänningsdubblerare och likriktare som ger glättad DC och har rätt stora kondensatorer som stabiliserar spänningen bra. Sedan en spänningsregulator som håller spänningen på max 12 - 13 VDC.
Det verkar finnas flera lika alternativ av LED som ersätter glödlampor för bak-/bromsljus och mätarljus så att totaleffekten, i mitt fall, blir lägre än 3 W. Med LED-lamporna nedan blir totaleffekten 2,8 W när både bakljus, bromsljus och mätarbelysning lyser.
Spänningsdublerare/likriktare/glättning och spänningsregulator tillverkar jag själv... Möjligen behöver jag ha separat jord för 12 VDC-matningen till LED-lamporna, men det är, i så fall, inget problem att fixa.
Sven-Johan

6 V, 35/35 W, Halogen, BA20D

12 VDC, 0.6/2.04 W, LED, BAY15d

12 VDC, 0.12 W, LED, BA9s