Rotationsriktning framdäck.

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
sveeri1
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 apr 2020, 15:43

Rotationsriktning framdäck.

Inlägg av sveeri1 »

Hej.
Då är det bara att skifta framdäck kvar innan min Puch maxi är klar. Har ett Deestone world travel som följde med vid köpet som jag tänkte nyttja. Det gamla var förstört av torrsprickor. Har ej hittat något om rotationsriktning för dessa däck vid montage överhuvudtaget. Är det någon som kan ge mig ett bra svar på hur dessa skall monteras fram på Puchen. Ska det behållas så eller ska jag vända däcket. Jag sitter på mopeden på bilden (tänk så)Framåt blir till vänster på bilden.
17E80298-1A5C-4FAD-9CE8-A8BAC1B95054.jpeg
Mvh Sven-Erik
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Rotationsriktning framdäck.

Inlägg av Micke S »

Det sitter rätt nu. En del tror att "pilspetsarna" ska nå marken först för att dränera vatten. Men på hojdäck är det som på bilden för att ge extra stabilitet fram.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
sveeri1
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 apr 2020, 15:43

Re: Rotationsriktning framdäck.

Inlägg av sveeri1 »

Hej.
Tack för svar. Tack även för insläpp till forumet. Jag trodde inte en fråga som denna skulle vara så mångsidig innan jag började försöka läsa mig till svar. Trevlig fortsatt moppe sommar alla där ute trots Corona .
Mvh Sven-Erik
Stummis 01
Inlägg: 27
Blev medlem: 06 jul 2020, 22:28

Re: Rotationsriktning framdäck.

Inlägg av Stummis 01 »

Jaha det var därför mitt nya Continentaldäck var märkt med olika rotationsriktning när den ska sitta fram/bak.
Skriv svar