Pedalarmar
Pedalarmar
Kan den samlade kunskapsbanken som finns här tipsa om hur man får ur kilbulten som håller pedalarmarna. Objektet i fråga är en DKW hummel super.
Re: Pedalarmar
Ja, de gamla kan man inte räkna med att återanvända. När man väl insett det blir det enklare, kapa biten med gängor så långt ned man kan, värm och så en don och hammare .
Re: Pedalarmar
Är det M6 gänga? i så fall skruva på en skarvmutter för gängstång. ca 1 mm mellan mutter och
pedal. en rejäl smäll med en rejäl hammare.
då offrar man skarvmuttern.
är det 9,0 mm kilar? dom är lite kluriga att hitta nya.
erlan
pedal. en rejäl smäll med en rejäl hammare.
då offrar man skarvmuttern.
är det 9,0 mm kilar? dom är lite kluriga att hitta nya.
erlan
Re: Pedalarmar
Tack för alla tips, det slutade med att jag tog ur motorn ur ramen och satte den i skruvstycket, och med lite värme så small det till och skruven lossnade. Nu till grundproblemet.
Mopeden ifråga är en DKW hummel super, bensinen flödar duktigt ur slangen, den är lättstartad varm som kall, går hur bra som helst på plan mark, men orkar inte riktigt med när det börjar gå uppför, växla ner till tvåan är ett måste, och ibland ända ner till ettan. Packboxarna känns täta, tändstiftet är brunt och fint. Vad mer ska jag titta på ?
Mopeden ifråga är en DKW hummel super, bensinen flödar duktigt ur slangen, den är lättstartad varm som kall, går hur bra som helst på plan mark, men orkar inte riktigt med när det börjar gå uppför, växla ner till tvåan är ett måste, och ibland ända ner till ettan. Packboxarna känns täta, tändstiftet är brunt och fint. Vad mer ska jag titta på ?
Re: Pedalarmar
Ta komp prov och kontrollera tändningen. Det där är väl en motor utan kil så tändinställningen hamnar lätt fel.