Anslutningar förgasare fs1?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Trojlee
Inlägg: 31
Blev medlem: 29 jun 2022, 21:06

Anslutningar förgasare fs1?

Inlägg av Trojlee »

20220814_191158.jpg
Börjar bli färdig med motorrenoveringen. Nu ska den nya gasaren dit, vad ska anslutas till dessa(1 och 2)? Misstänker att 1 ska kopplas till en dränerslang som bara ska ledas ner under motorn(när gasaren flödar?) Men ska där anslutas nått till nr2?

Ytterligare en fundering, vilken justering görs med skruven uppe på flottörhuset bredvid gasvajeransöutningen?

Tack på förhand.
/
M
Trojlee
Inlägg: 31
Blev medlem: 29 jun 2022, 21:06

Re: Anslutningar förgasare fs1?

Inlägg av Trojlee »

Någon som vet?
Skåning
Inlägg: 254
Blev medlem: 22 apr 2018, 07:42
Ort: Lund

Re: Anslutningar förgasare fs1?

Inlägg av Skåning »

Kommer tyvärr inte ihåg (har ingen litteratur till de här och nu och länge sedan jag satte i hopa min Yankee nu + att jag kanske blandar i hop det med K50:in..) vart de två lite klenare slanganslutningarna var till, men de borde vara till bortledning av överflödsbränsle, åtm en av de.

Med justerskruven bredvid gasvajeranslutningen ställer du hur långt ner trotteln ska kunna gå, dvs tomgången. Väldigt lätt att se funktionen på när du tar upp trotteln för att montera gasvajern.

Rekommenderar dig att skaffa lite litteratur över motorn/mopeden, finns ganska mycket med i instruktionsboken/häftet, sen är en reservdelsförteckning/lista också till bra hjälp för att se vilka saker som ska sitta var och i vilken ordning. Bäst är såklart en riktig verkstadshandbok, tycker att det är väl värda investerade pengar att köpa innan man börjar skruva i något nytt.
Andreas.
Mackanfs1
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 sep 2019, 16:05

Re: Anslutningar förgasare fs1?

Inlägg av Mackanfs1 »

Det stämmer med 1an. 2an ska inte anslutas alls.
Trojlee
Inlägg: 31
Blev medlem: 29 jun 2022, 21:06

Re: Anslutningar förgasare fs1?

Inlägg av Trojlee »

20220920_201148.jpg
Är det där man ska dra ut 1an? Dränerslangen från flottörhuset har ju en naturlig utgång i botten på kåpan.
Freddadabeast
Inlägg: 19
Blev medlem: 20 jun 2021, 11:40

Re: Anslutningar förgasare fs1?

Inlägg av Freddadabeast »

Du har ju ett litet hål i botten om du skruvar bort luckan, dit ska den dras.
Skriv svar